|
|
|
|---|---|
|
Har skaffat en racingstol (Momo T-2000). Jag har funderat lite på hur jag ska sätta fast den i bilen så det blir skönt att köra. Man skulle ju kunna göra det enkelt och bara köpa en ihålig järnstolpe på kanske 20*20 mm och sedan kapa den, borra hål i delarna och skruva fast stolen i dem och sedan dra fast stolen med bilens orginal butar och muttrar. Men då känns det som att jag kommer sitta nere på golvet typ och då ser man typ instrument huset istället för vägen :P Jag har inga fästen till stolen eller nått utan det är nått hemmabygge som gäller. Det kanske finns "järnstolpar" som är kanske 20*60 mm som man kan ställa stolen på. Då kommer man ju upp en bit till iaf. Är det någon som har några bra tips? Vore skit bra! Mvh Johan | |
|
Satsa på alu, om det håller vid ev. krock, dvs! Massivt järn spelar nog knappast bra tillsammans med montering av sportstolar.. järn = antisport! Går det inte annars då att slakta någon gammal orginalskena och svetsa fast sportstolen på den? // Björn |
|
| Jo jag tänkte kolla på skroten om det finns någon. | |
| Kolla annars om du inte kan annvända omp´s universal underrede för botten montage (har för mig att din stol är botten montage). Dom är i alu och är lätta att skruva ihop....förstärk på undresidan med platt järn bara så inte hela stolen släpper om du frontsmäller! | |
|
Skenorna från original-stolen funkar bra, med lite modifiering och ditsvetsade fästen av tex plattjärn. Då kan du ju justera i längsled också.. MVH Arne Lindgren BMWCS[Syd]#4324 BMWSC#164 Länk |
|
|
Jo men problemet är att jag har 2 dörrars. Jag får se hur jag gör. Sportstolen ska inte i förns efter bes iaf. |
|
|
Jo men problemet är att jag har 2 dörrars. Jag får se hur jag gör. Sportstolen ska inte i förns efter bes iaf. |
|
|
Jag har Cobra Monaco-stolar i min 2-dörrars E30. De sitter byggt på originalunderrede med aluminium-adapter som höjer upp stolen c:a 8 cm från underredet. Bara att bocka till och skruva fast. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.