|
|
|
|---|---|
|
Ska besikta bilen snart och jag har nu 50 profil fram och 55 profil bak. Frågan är om man kan få nedslag på det när man besiktar. Är det olagligt att ha olika profiler? En fråga till: Kan man ha olika tum på fälgar lagligt? T.ex 17" fram och 18" bak? Tack ska ni ha om ni svarar nått bra annars får det va, ha en bra da, det ska ja, för jag ska på spa i USA.. ;D | |
ant |
Om du håller dig innanför den riktreglen att rullomkretsen inte under/överskrider 5% av den ursprungliga originalomkretsen på hjulet så är det inga problem eftersom din bil inte är helbilsgodkänd, eller vad det heter. ====== Min bil:Länk |
| Ok. Jag tror jag bessar med min polares fälgar ist. :) Mina däck kan vara lite på gränsen till att gå igenom om man tänker på mönstret. | |
|
Jag besiktigade för 2 veckor sen. Med 35-profil bak och 40-profil fram...dock har alla däcken bra mönster. Länk |
|
|
ett däcks profil säger ju inte så mycket utan att man vet bredden. Profilen anger ju däcksidanshöjd i procent av bredden. Man kan ha olika breda fälgar. Dock måste man ha samma bredd på samma axel. Det går alltså bra att ha 7" breda fram och 8" breda bak. |
|
|
Det spelar ingen roll hur du har med profil fram och bak Bara det är samma hjul och däck på samma axel . Om det är godkänt vill säga så att du inte har ändrat spårvidder och dyligt . Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.