AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
546

Handsfree till E46 business (bandare)

Vo
94
Von Dust
520D F11 -11
Håller på med att koppla ihop elektronikboxen och stereon. Men hittar inte vart i stereon jag skall koppla musikdämpningssladden och resten. Det skulle varit perfekt om någon hade en bild på stereons baksida med förklaringen för alla kontakter, eller åtminstone de som behövs här.
Alla tips uppskattas!!
Gå in på mektips, scanner och lågnivåmodifiering. Där finns bild på kontakten. OBS stift 4 är muting (felmärkt på bilden).

FP
Vo
94
Von Dust
520D F11 -11
OK tack för den. Men hur blir det med kontakterna från elektronikboxen som skall till stereon de passar inte. Måste jag skaffa adapter hos BMW??
Föresten, jag bytte från Reverse till Business (båda bandare). Ljudet har blivit enanstående!!! Det skramlar inte ur högtalarna och basen är underbar. Så funderar ni på att byta, fundera inte, gör det.
Adapter mellan t.ex ISO och BMW-pluggen hittar du hos biljudsbutikerna. Sen skall då din mutebox kopplas in på denna, mycket adaptrar och kablage blir det, tar plats osv. Varför inte lokalisera bara de fyra trådarna till främre högtalarna, klipp och skarva in muteboxen, klart!

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.