|
|
|
|---|---|
Tesfes |
Hej! Jag har en 328 sedan-97 (E36) med originallarm. Problemet är att larmet går stup i ett. Jag har varit hos 2 auktoriserade bmw-verkstäder och de säger att "-Det är något med bakrutan..." Men va tusan är det då? Bakrutan är bytt och det blev ingen bättring. Funderar på om det kan vara fel på antennförstärkaren, för enligt BMW går larmet och värmeslingorna genom den oxå. (Jag har riktigt kass radiomottagning) Nå´n som haft liknande problem?? |
Power_up |
vet att larm kan flippa ut om man har tex dåligt batteri.. eller om den tex inte tror att dörren går igen helt fasten den är det.. kolla med sensorern som sitter vid dörrarna... |
Tesfes |
Batteriet? Ja, kanske det. Jag hade en del problem att starta bilen i vintras. Jag fick kabla flera gånger, men nu har det funkat ok. Tycker bara att det är lurigt att BMW-killarna säger att det beror på bakrutan. |
Power_up |
mmm... jag e inte så insatt i hur larm funkar.. fast det kan vara värt att prova att byta batteri . ett helt urladdat batteri blir ju aldrig bra igen.. så det kan helt klart vara värt att prova.. |
Tesfes |
Värt att prova med ett nytt. Tack så länge... |
|
har samma problem på min! fast säkringen är borttagen av förra ägaren ( köpte den nyss ) så den där säkringen ska in igen o sen ska se vad som är fel.. |
|
Power_up |
om inte jag minns helt fel så kan man kolla på larmet och se när det blinkar å på så sätt få reda på vilken sensor det är som är trasig. fast då måste man ju ha instruktions boken till larmet där alla koder står... annrs vette fan vad du kan göra.. |
Tesfes |
Jag hatar banne mej bilelektronik. Det är ju så rackarns smidigt jämt..... Det sliter på grannsämjan när larmet går igång kl.4 på morgonen. (Jag har tyvärr inget garage, så larmet bara MÅSTE funka.) Har hört talas om ett "backup batteri" som kan vara slut oxå. Bilen blinkar när jag larmar på, men inte när jag larmar av. HMMM??? |
|
Jag har inte så mycket info heller ang. originallarmet i din bil. Men det låter som om de på BMW som du talat med inte har full koll heller, de borde ringa till BMW:s helpdesk i Tyskland, alternativt så skulle jag höra med annan BMW verkstad. Det finns ett litet samband dock med elektroniken runt bakruteantennen, mottagare till fjärrsändaren i nyckel sitter på ena C-stolpen. Det rör dock bara till och frånkoppling av larm och c-lås, borde inte kunna generera nåt falsklarm. FP |
|
|
Hej Tesfes! Jag var med om samma problem med en 318tds -98. Sensorn till ena bakrutan var dålig och orasakade att larmed startades. För att byta censor så måste man byta hela rutan. Men att kolla konditionen i hjälp batteriet till larmed kan nog inte vara så dumt om du har bytt ruta! Frågan är ju bara om du har bytt rätt ruta? Lycka till Ska prova alla bilmärken innan jag dör!! Förutom OPEL |
|
Tesfes |
Var sitter det berömda hjälpbatteriet?? Kan det vara en svart dosa under huven tro? |
Tesfes |
Jag köpte nytt batteri och voila!! -Bilen är tyst! (än så länge iaf). Jag är fortfarande lite nyfiken på var backup batteriet sitter. Vet någon?? |
|
Du var inte närvarande vid bytet då? Bör väl vara i larmboxen, osäker på just din model. På E39 används generalmodulen (sitter framför handskfacket), kallas ibland även för komfortmodulen, tillsammans med sirénen vid originallarmet, backupbatteriet i detta fallet sitter inne i sirénen som är förseglad. FP |
|
Tesfes |
Nu blir jag deppig! Bilen har larmat ett antal gånger igen. Måste få ordning på detta! |
Power_up |
larm tycker jag e allmänt knepigt att förstå sig på .. om du e jävligt trött på det så lämmna bort det.. vet att du har gjort det.. fast .. alltså det kan vara så jävla bus enkelt att man inte kommer på det... glapp nånstans.. har du instruktions boken till larmet så kan du ju kolla vart det är som den tror att det e inbrott alltså vilken sensor det är som löser ut.. .. förstår ditt problem.. e fan det värsta som finns när larmet löper amok.. vart med om det själv.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.