|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag äger två BMW en 740iA-98 och en 740iAL-95. Vad jag vill göra: Flytta DSP anläggningen till den nyare BMW och om det behövs flytta ev delar från 98:an till 95:an. Vill veta om kabelstammarna är "fullmatade" dvs man behöver inte göra något åt kabelstammar, utan förhoppningsvis flytta och koppla in utrustning? tack på förhand Peter | |
|
Motfråga är ju om det är värt det jobbet (om det går). Jag är inte ivf. nöjd med mitt ljud i E38 med DSP, tycker att det låter skit dåligt. Mycket bättre i min E32:a. Vad får dig att överväga flytten huvudtaget ? Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Det är olika systemarkitektur mellan DSP och icke DSP. och kablagen är olika. DSP slutsteget har integrerat delningsfilter och equalizer och tar emot digital signal från CD-växlaren och analog från radio/TV/navi. Ut från steget går 14 kanaler, (6 fron 4 bak och 4 subwoofer). Steget har tre anslutningar (15 ,18 och 26 pinnars don) se länk: Länk På E38:or med icke DSP och originalslutsteg har steget integrerat delningsfilter men CD signalen går till radioenheten och sedan till steget. Ut går diskant mid och woofer fram samt diskant och woofer bak, (osäker om mid fram är inkopplad på alla Hi Fi paket) Steget har två anslutningar 26 och 12 pinnars don Se länk: Länk |
|
|
Som sagt du har minst en hel helgs jobb framför dig så är det värt det? Nog enklare att byta högtalarelement och sen uppgradera med en ny förstärkare det lär bli 10 ggr bättre. George ngt att tillägga? Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.