|
|
|
|---|---|
| Hej jag har tänkt lacka fälgarna svarta och sedan polera fälg kanten. Vad ska jag använda för grejjer för poleringen? Jag tror och hoppas att det blir grymt på BBS krysseker (splitt) eller vad tror ni? | |
|
Enklaste är väl om man har tillgång till svarv som man kan sätta fälgen i. Men blästra inte kanten isf blir mycket mera jobb då.Annars är det väl bara o slipa med fint,fint papper o till sist köra med nåt polermedel. Har hört att man inte ska ha klarlack på det polerade då det finns chans att fukt börjar krypa om du får nått släpp. Detta är vad jag har hört. Lycka till! |
|
|
Okej det var ungefär vad jag hade tänkt mig... men vad ska man då använda om man inte kan ha klarlack... de kommer ju rosta om man inte behandlar det.... Tack! 12 tums ratt e MANLIGT :) |
|
|
Aluminium rostar som bekant inte! Däremot kan det oxidera på ytan, men polerar och vaxar man ofta så håller det sig snyggt. Men räkna med att det blir mycket jobb, man får polera i stort sett varje gång man kört! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Varje gång man kört? gäller även det fälgar som man köper med polerad kant? Om inte, varför måste man göra det på egentillverkade? 12 tums ratt e MANLIGT :) |
|
|
Fälgar med polerad kant är i stort sett alltid klarlackade, då är ytan underhållsfri bortsett från tvättning och ev. vaxning. På en helt naken aluminiumyta räcker det med några dagar utomhus för att det ska börja oxidera. Polera varje gång man kört var kanske en överdrift, är det torrt ute och man kör på bra underlag klarar det sig ganska bra. Men får man vatten och smuts på fälgarna så bör man ta bort det så fort som möjligt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Det är ett riktigt drygt projekt du ska göra där . Jag skulle nog skicka fälgarna på riktig lack och då fixa klarlacken med . Eller så kan du köra med nån typ av vax när du tvättar dom så inte oxideringen får fäste eller bromsdamm osv. Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
|
Ska du polera upp fälgbanan så kan du köra med autosol men det tar tid gosse ska du veta Varför rulla på 19" när det finns 20" |
|
|
Ja men varför kan man inte klarkacka dem då?? fattar inte.. Ni säger att när man lämmnar iväg dom så klarlackar dom o sedan säger ni att man inte kan klarlacka själv.... vad är skillnaden??? 12 tums ratt e MANLIGT :) |
|
|
Visst kan man klarlacka fälgen trots att man polerat den själv. Men högglanspolerar man blir man av med lite glans om man klarlackar... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Gold |
Kör med AUTOSOL (finns på macken) på den polerade kanten. Det blir riktigt blankt och håller i sig ett tag, gör om det på nytt när det börjat "mörkna". |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.