AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
425

kablaget vid dimljusen

körde över en katt för en tid sedan, dimljusen gick sönder, och tog nu äntligen tag i att fixa det.
tog lös dimljus kablaget eftersom det var ett kabelbrott på det, men har ett problem.
själva kablaget är ju så att det är en kontakt på ena änden, som går till elen på bilen, sen går kabeln ut till 2 st kontakter som ska sitta i dimljusen, men mellan de 2 kablarna kommer det ut en till smalare kabel, där kabelbrottet var, och jag kan inte hitta vart den ska sitta. nån som har en nån idé vad det kan vara för kabel? för dimljusen är helt döda nu, verkar som att det är nån viktig kabel.. =)

Mvh Björn
tvåtakt
Om jag inte har helt fel så har 88-89 den "utökade kabelstammen" . Således har du totalt 4 kontakter ute i kofångaren. Två gråa och två gula. Dom gråa går ju till dimljusen och en av dom gula är till yttertempmätaren (har du inte det i din bil ,så är det ju lätt att sätta i nu när du vet detta) den andra gula är aldrig kopplad ,och man vet inte vilken som är vilken... Kort sagt så har inte den överblivna kabeln med dimljusen att göra. Du får leta vidare.
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Har givit råd i detta förut och då med att byta hela kablaget för dimljuen, köp nytt relä med kablage och dra nytt, anslut på baksidan av dimljuskontakten i kupe´n.
Detta gjorde jag på min gamla E-34:a, det var inte lönt att felsöka samt att kablarna inte var i bästa skick.

Vänligen Tommy

NoFear
men, det konstiga är att jag har 2 gula kontakter + den som kom ut emellan, som hade kabelbrott där det nu inte sitter nån kontakt. vad fick du betala för ett nytt dimljus kablage?
ska iaf försööka felsöka innan jag far o shoppar ett nyt kablage.
men tack för hjälpen.

Mvh Björn
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Du finner färdigt kablage( det för extraljus ) för en skitpeng hos exv. OK eller annan biltillbehörsfirma.

Lycka till

Tommy

NoFear
jasså, men det var ju inte dåligt alls, ska man söka efter dimljus kablage då eller? det kan ju va riktigt billigt..!!

Mvh Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.