AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
527

Precis köpt en 318is 1993 - mycket nöjd än så länge!

Ma
62
Mad Jock
318is -93

Köpte för 2 dagar sedan en fin 318iS - '93 för 45.000 med standard utrustning, tror jag, sportstolar, elhissar, el-taklucka, el-bakspeglar, servo, mittarmstöd, c-lås/fjärrlås, nytt larm/start-sparr, ingen röst, med nya däck på BMW originala sport alufälgar + nya vinter/dubdäck.

Importerad nyligen av en bilfirma som påstår 16.000 mil, vilket kanske är sant, vem vet? Jag provade bilen noga innan jag slog till, och den verkar duga för mig. Jag har haft 3 BMW bilar innan så har lärt mig lite om vad man ska se upp med. Denna forum är också en mycket bra informationskälla. Iallafall, motorn spinnar fint, startar direkt, växellådan är bra, allt elektriskt, hissar, lucka, c-lås, instrumentering etc. fungerar som det ska. Bilen går mycket stadigt, drar inte till höger eller vänster, inte ens när man bromsar. Mycket bra skick tycker jag för en 10 år gammal bil. Känns väldigt modernt jämfört med min 316i E30 från '90. Denna E36:an är mycket roligt att köra, pigg och responsiv. Jag fyllde 40 bast för länge sedan, så har nått gubbjävel-status antar jag när det gäller försäkring - Folksam försäkrar bilen för 3.200:- per år.

Bara att hålla tummarna nu och se hur saker och ting utvecklas. Denna E36:an är ingen fartvidunder, men jag vill har en bil som har snygga linjer först och främst, och denna coupe är bland de snyggaste tycker jag. Det kommer säkert att blir nån problem förr eller senare som man måste reda ut - det hör till - eftersom bilen är 10 år gammal - men än så länge det är bara att rocka. Jag återkommer senare när mina elhissar fastnar...
Ni
161
NiFE
BMW 318da x 2014
grattis till en underbar bil "gubben" ;)
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Snygga gubbar kräver snygga bilar:)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.