|
|
|
|---|---|
Tray |
Ska köpa mig en BMW M3 3.2l bil snart. 321 häst räcker långt om man säger så men lite senare vill jag även ha en turbo i bilen. Siktar på 400+ häst i bilen tills nästa vår (2005). Vart kan en få tag i turbo som är på ca 100 häst? Vad kostar en sån? Är det värt? Tacksam för svar. |
Rotti |
Turbo 100häst???????? Det är inte lätt att turbo konvertera en sådan bil efter som du inte vet nå om turbo så...ett gott råd ..LÄGG Ner... |
max f |
grejen är om du ska ha en tubo som ger så mycket så ger det inte så mycket i början utan den tar lite tid att snurra upp men sen trycker den på som satan lättare mes små aggregat för då slipper man ketchupeffekten som gärna blir. |
|
BMWs Mbilar är från fabrik så hårt trimmade att det inte finns mycket marginaler kvar att t e x överladda på. Du lär få förbereda dig på att bygga om halva motorn om det skall hålla. Tips, kör 321 hk först sen känns efter och köp0 isf en M5 e39 400 hk från fabrik:) Asken |
|
Tray |
Rotti: Va? Ställbart laddtryck finns det ju? Du vet ju knappast vad jag kan och inte kan! Eller? |
Tray |
Inlägget var riktat till max f med :) |
|
Tja Tray, ta kontakt med stylingkompaniet.com de kan hjälpa dig med detta. Länk Lycka till! |
|
Tray |
Tack Fidde! |
svintoleffe |
Jag skulle nog inte komma på tanken att konvertera en m motor utan. Att gå igenom hela motorn först, då det är en sån hårt trimmad motor från början. Ska du ladda mycket då måste du sänka kompet och hålla på, mappa med mera. Det kommer både att rasa iväg i pengar och tid. Leffe |
|
Asken. Menar du att S50B32 har mindre säkerhetsmarignal än andra BMWmotorer och då i synnerhet M(S)-motorerna? För 400 hk tror jag att det håller skapligt med original innandöme, men ska man upp i mer effekt måste kolvar och stakar bytas på M3 motorerna. Hållbarhet är annars en definitionsfråga. |
|
|
Tray: Med "bara 400" hk kan du köra med orginal stakar och kolvar. Grenrör + turbo+ spridare är väl det dyra. Killen jag köpte min M3:a av har en turbo ligger till den. Det skulle bli 428,8hk med den tror ja han sa.... Men i en 3.2:a?? Nee...glöm de..vanosen pallar inte de.. |
|
|
M3_LOVER: vad menar du med: "Men i en 3.2:a?? Nee...glöm de..vanosen pallar inte de.." Vanosen? Vanosen har inget att göra med hur mycket effekt man kan ta ut. mvh Kristian |
|
| bmw Tyskland seier at m3 skal klara 400-450 hk utan at byta kolvar eller kam. Rod | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.