|
|
|
|---|---|
|
Vilken skulle ni välja: importerad 328i -98 (e46), 4100mil eller en svensksåld 320i -00, 6000mil? Bägge bilar kostar lika mycket. | |
ant |
Säkerligen kommer 328:an kosta mer att hålla i drift. Detta bör vägas in som en stor del av bilvalet tycker iaf jag. Kolla upp försäkringar osv. Skiljer utrustningen på bilarna? Personligen hade jag tittat närmare på 328i. ====== Min bil:Länk |
|
328 utan tvekan. försäkringsskillnaderna är mindre än man tror och e46 320 150 hkr är en sannerligen tråkig körupplevelse. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
välkommen till forumet pollywolf. Det där med och välja får du själv naturligtvis avgöra själv, men det känner man när man sitter och åker iväg med bilen och känslan. Den där 328:an med 4100 mil på mätaren skulle jag nog kolla upp lite närmare på. Lycka till. |
|
|
Hej och välkommen! Rent allmänt skulle jag välja 328;an, den är mycket trevligare att köra och inte speciellt mycket dyrare i drift. Men kolla framför allt skicket på de två bilarna, det är nog det viktigaste av allt. Sök på 3-serieforumet och kolla ´begagnatguiden så har du att läsa fram till jul eller så. Lycka till! My Bimmer is my mistress |
|
| Enda gången 320:en känns tråkig är efter du kört 328:an! | |
|
Nu skulle detta bli min första BMW. Jag kör Mitsubishi Galant -92 2.0, 107hk i dagsläget så troligtvis blir vilken BMW 32x som helst en stor förbättring. Jag vet inte om man kan lita på en importerad bil som har varit i Tyskland mellan -98 och -00. Vad kan man göra för att kolla en sådan bil? Tack på förhand! |
|
| Skulle iaf kolla upp milen, 4100 mil på en 5 år gammal bil blir ju bara 800 mil per år. Visst kan det stämma men kolla upp det för säkerhetsskull. Vet inte om det funkar på en e46 på men på e39 och e38 kan iaf bmw kolla den riktiga ställningen ifall den varit skruvad | |
|
Pollywolf: Du åker till bmw och ber dem göra en avläsning av lkm:en dvs en milverifiering. Då får du veta om bilen är skruvad. Såvida inte ljusmodulen också är manipulerad men de är ganska ovanligt. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
Marcel |
Jag hade valt 328:an. |
| Jag körde en 320 -97 i dryga ett år tills förra veckan. Då köpte jag en 328 -97 och jag kan bara tala gott om en 328 nu..bottenvridet är underbart på den..du slipper växla ner vid omkörning m.m och försäkringen va exakt samma..konstigt men så e det. Tips: välj 328:an du blir inte besviken!! | |
| Om skicket på bilarna är vad årsmodell och miltal antyder, och bägge är ärliga, skulle jag också ha valt 328:an. Möjligen skulle jag tveka om 328:an var dåligt utrustad, samtidigt som 320:in hade precis den utrustning som jag önskar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.