|
|
|
|---|---|
|
Har skaffat ett par insatser till strålkastarna i titansilver. Blir nog snyggt men jag har lite problem. Jag har svårt att få bort listen under strålkastaren. Jag har lyckats få loss klippsen i innerkanten men hur ska jag göra med spolarmunstycket som sitter insänkt i listen? (Dessa kommer ju ut automatiskt när man spolar.) Detta verkar följa med ut och jag vet inte hur långt man kan dra utåt innan det går sönder. Klippset i ytterkanten verkar också vara lite klurigt, men det går nog med lite pill. Någon som gjort detta och har lite tips?? Har hämtat en instruktion från "E46Fanatics.com" men på hans bil verkar det inte finnas några spolamunstycken i listen. Mkt tacksam för all hjälp. Ok, regnet har upphört så det är bara att ge sig ut och försöka igen. Mvh Petter | |
|
Kolla igen på e46fanatics, det finns en diskussion om hur man ska göra om man har strålkastarrengöring. Sök en gång till... Skulle själv sätta i kolfibervarianten och det verkade lätt men då jag läste detta inläg om rengöringsmunstycket blev det att låta verkstan göra det i samband med en Inspektion. |
|
|
Det är inte så svårt! Jag har bytt lyktglasen, kolla så att dina inte har massa små sprickor framför halvljuslampan, i såfall är det läge att byta dem samtidigt! Spolarmunstyckena lossnar om man drar dem försiktigt rakt ut. Täcklock och munstycke är fjäderbelastade och kan dras rakt ut om man ser till att få tag om själva "locket" genom att lirka med en eller två platta skruvmejslar i springan runt täcklocket. (hoppas du förstår vad jag menar!) När du har fått ut locket tillräckligt långt är det bara att greppa med fingrarna och dra rakt ut. Bruka inget våld då delarna kan vara lite sköra, framförallt täcklockets infästning i själva spolarmunstycket! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Man behöver INTE lossa strålkastar rengörnings "listen" för att plocka av plast"glaset" . Man behöver bara lösgöra listen och ta ut den några cm och då följer strålkastarrengöreningen med. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Om du köpt bmw orginal följer det med en väldigt bra beskrivning. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Pericsso: Om du har fullt med vätska i spolarbehållaren så kommer övertrycket att duscha dej ordentligt, tro mej jag vet. Gjorde det i vintras med ett gott resultat och 5 liter spolarvätska på backen och en blöt jacka. Det finns inga problem, bara ännu ej funna lösningar! Nisse |
|
|
Tack för svaren. Wendtan: Köpte mina på NFS.nu. Ingen instruktion med. Jag ska prova att ta bort lykt"glasen" utan att ta bort listen helt. Mvh Petter |
|
|
Maila annars mig så ska jag scanna in min instruktion om jag hittar den. Men jag klarade mig utan instruktionen så de borde du också göra. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Pericsson: du har mail Det finns inga problem, bara ännu ej funna lösningar! Nisse |
|
|
Det löste sig. Lyckades byta insatsen utan att bryta av en endaste liten plastbit :). Ska bara beställa nya "glas" nu. De verkar lite slitna. Kanon när man får hjälp så här snabbt. Danke! |
|
|
Lägg gärna upp lite nya bilder så man får se hur de blev om du har lust. Snygg färg du har förresten :) Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Wendtan: Japp, ska försöka få upp fler bilder, och bättre. Kass kvalitet på den som ligger inne nu. Kollade på din bil. Ser ut som du har bytt bakre ljuddämpare? Blev du nöjd med ljudet, har ju själv funderat på det men inte fått tummen ur än. Din kärra är rätt snygg den mé :-) /P |
|
|
Pericsso: De kommer göra noll och inget ljudmässigt om du bara byter bakre dämparen. Men om du byter ut mitteldämparen mot ett sk soundrör då låter den alldeles underbart tillsammans med en bakre sportljuddämpare. www.eisenhaus.com är ett bra ställe för sådana saker. www.xeriusracing.se är en svensk återförsäljare. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Ni får HEMSKT gärna maila mig den beskrivningen oxå!! tack Diesel-räsern |
|
|
tarzan325: du har mail /J Det finns inga problem, bara ännu ej funna lösningar! Nisse |
|
|
Tackar så mkt...! Diesel-räsern |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.