|
|
|
|---|---|
|
Tro't eller ej vintern närmar sig och då det blir min första vinter med 523:an så undrar jag hur ni använder Acn. Värmen i bilen har jag aldrig testat men om man har ACn igång vintertid på ex. 24 grader reglerar den stabilt då? Tar ACn skada av kylan ute? Vad jag förstått är luften avfuktad som går genom ACn vilket borde vara perfekt vintertid med imma o dyl. Har den stora ACn K-Jörgen | |
Scheckheft |
Hej, använder AC:n under vintertid för avfuktning och för att hålla systemet igång. Automatiken är inställd på 22 grader. Mvh Scheckheft ______ Länk |
|
Vill minnas att ac inte slår till om det är under 5(3?)grader ute. Avfuktad blir luften endast när acn går. Men de flesta nyare anläggningar slår till och från även när det är kallare för att motionera kompressorn,så min är på. Henrik |
|
|
Jag ser att Scheckheft är från Luleå. Funkar det att ha ACn igång där så borde det fungera i Blekinge. K-Jörgen |
|
|
Det händer någon gång att man använder för att ac även på vintern. Men mest under sommaren när det är varmt, har den inte alltid på. Tycker det är ok att köra utan ac på sommaren bara att sätta på 16 grader och på den blåa fältet för manuell justering till värmen eller kylan. |
|
|
Jag har ofta ACn på vintertid. Dels för att håla systemet vid liv men framför allt för att hålla imman borta från rutorna. Brukar ha acc-n inställd på 20 grader, det får inte bli för varmt i bilen. My Bimmer is my mistress |
|
|
Jag har alltid min AC på för som sagt tidigare att håll systemet i gång... ______________________________ |
|
|
K-Jörgen- Du har väl klimator i din bil? Den ska ju vara igång hela tiden enligt mitt tycke. Det är poängen med automatisk klimator då man kylan bara startar när det är för varmt. Min förra 520 hade en äldre man ägt, en pedantisk sådan. Han snålade med att köra runt den på vintertid så alla lager var torra och läckte. |
|
|
Jo jag har klimator.............. här skall inte snålas K-Jörgen |
|
|
ac:n tar även bort imman väldigt bra... Speed limits are for pussies! |
|
|
drar inte bilen mer soppa med Ac´n på ? Keep Your Distance This is a BMW ;) |
|
|
Då väljer jag hellre lite mer soppa än att råka ut för problemen Johan 78 råkade ut för. K-Jörgen |
|
| tror att den drar obetydligt mer med acc'n på. Ok om du kört 10.000 mil så kanske det blir några liter.;) (Jag har den alltid på, funkar bra) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.