|
|
|
|---|---|
| Jag har en BMW 320i -94 som är helt hopplös så fort det blir lite kallt och fuktigt ute! Den har gått bra hela sommaren, men idag när det regnade lite och blivit några grader kallare så krånglar den. Den är först hopplös att starta, när man väl får igång så går den väldigt ryckigt när man kör och dör så fort man släpper gasen. Ibland händer det även att den går jämt men det känns som den är strypt.. Den går inte att varva över 2000 varv och kommer inte över 40 km/h.. Nån som har nåt tips på var man ska börja?? | |
|
Koppla i och ur kontakterna till alla givare och eventuellt spreja lite kontaktsprej i dom (lite). När det är kallt och fuktigt så kontaktar saker sämre. Öppna facket till styrboxen och se att det inte finns vatten där, koppla ur styrboxen också och se att det inte finns oxid på kontaktytorna. Kolla även batteripolerna. Det kan bli skumma fel om det är dålig kontakt där. När du petar i elsystemet ska du självklart ha batteriet urkopplat. Försök kolla att bränslepumpen funkar som den ska. Köp en haynes skruvarhandbok på biltema och se hur man gör. Hoppas det löser sig! |
|
|
upplevt samma problem, så fort det började regna så var jag tvungen att hålla grundgas för att bilen inte skulle stanna. (jobbigt vid rödljus kan jag säga) har tyvärr inte kommit på var problemet sitter dock. vet inte riktigt var alla styrboxar och grejer sitter heller. GL! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.