|
|
|
|---|---|
| Någon som har nån ritning på hur alla vaccumslangar ska sitta i min förgasare... Det är väl dubbla zenith men beteckningen vet jag ej.. kanske 35/40... på mina så sitter det ett antal små stroppar av vaccumslangar som är pluggade... Någon? | |
|
Du kanske kan hitta något på denna länk. Länk |
|
|
nej ingen större hjälp där... jag hade velat ha en bild på hur alla slangar är kopplade.. ingen som vill fota sin 525:a??? |
|
|
Tycker inte att det kan bli mycket bättre än denna ;) Länk |
|
|
Så sant... nu gäller det ju bara att veta hur alla skumma grejer ser ut... heat sensing valve exempelvis??? det är den slangen som är felpluggad tror jag!!!! |
|
|
Om du menar slangarna till EGR:en och liknande så ska det oxo sitta en beskrivning på insidan av motorhuven , saknar du dessa kan jag nog ordna en fax om så önskas. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Jag ska se vad jag kan göra av detta schemat först.... En fråga bara! går det verkligen 2 vaccumslangar till vaccumklockan på fördelaren??? |
|
|
vet inte riktigt vad som sitter klistrat på huven måste kika! jag lär återkomma annars! =) |
|
|
Det ska sitta nån vaccumklocka som ska justera gasreglaget vid kallstart men någon sådan har inte jag... Bortplockad kanske???? den finns då inte iaf, eller kan den styras på nåt annat sätt på min bil.. (Zenith förgasare! Dubbla!!!) |
|
|
Måste kolla närmare på min , borde inte gå att avlägsna det då det mesta är integrerat i förgasarna . Sitter elektronisk automatchoke vad jag kan minnas. kontakten sitter på undersidan av luftfilterboxen. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.