AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
297

Strul med regnsensorn

Rosebuddy
Hej! Regnsensorn på min -98 verkar ha givit upp. Ett steg upp med spaken och "vridhjulet" på läge 1 (piggen ned mot golvet) ger intervalltorkning även om det är strålande sol. Om det regnar är det ingen skillnad i intervallen oavsett regnets intensitet eller vridhjulets läge.

Någon som känner igen ovanstående och kan ge mig några råd omkring reparation eller kontrollpunkter.
///Lars

cede
Kontrollera att det inte finns något litet stenskott eller skada i vindrutan där sensorn är placerad.
mvh. Anders
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Har samma fel på min, ibland räcker det att koppla in sig med dator och släppa någonting i felminnet för regnssensorn, på min bil sa de att jag vara tvungen att byta ut någonting i sensorn, 1000:- senare så skulle det funka, men jag kände att det får vänta!
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Kontrollera även torkarbladen, om de inte torkar bort vattnet från regnsensorn så kommer den ju inte att fungera som den ska när det regnar (eller om det skulle finnas skräp på vindrutan)

Prova också att med att använda något kraftigare rengöringsmedel precis vid sensorn. Det kan vara så att om du fått en film vid glasytan kan brytningsindex ändras och då "tror" sensorn att du har vatten på rutan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.