|
|
|
|---|---|
ja80l |
får man kapa orginal fjädrarna eller måste man köpa kortafjädrar.om man får hur många varv ska jag i såna fall ta.Finns det någon som har en beskrivning om hur man byter stötdämparna på e34 |
| Sitter fjädrarna bara fast så har SBP inga invändningar... | |
|
Hur du byter dämpare: Länk Länk |
|
| Kapar du fjädrarna kommer stötdämparna ta stryk och få mycket kortare livslängd, bättre att köpa en sänkningssats med dämpare och fjädrar, visst är det dyrare men du tjänar på det i längden. | |
| Jag har bara sänkfjädrar på min o dom har väl suttit på ett par år nu, inga problem förutom att en framfjäder gick av fram. Gjorde helt enkelt så att jag kapade den andra ett varv också, men fjädrarna blev nu lösa, så jag svetsade fast fjädern med ett plattjärn. Funkade perfekt genom besiktningen. | |
Måsen |
Jag hade problem med en tidigare BMW 3-ser, på besiktningen fick jag anmärkning på kapade fjädrar, efter att ha kollat upp det så visade det sig att något sådant finns inte i deras regelbok.Jag fick då en ny besiktning. Då kom dom på att man kan anmärka på för kort fjädringsväg. Att det blev tjurigt kan ha att gör med att dom fick vara fyra man för att lyfta upp den ur bromsgroparna när den fastnade... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.