AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.067

Läpp orginal e36..

Hej, jag undrar om de finns nå snygga läppar som man kan sätta på en e36 orginal front så de ser lite snyggare ut? utan att behöva byta front???
någon som har något förslag? skulle vilja ha en liten som inte sticker ut så mycket..

mvh pantzare
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Hej Pantzare: Reiger har ju en läpp till org. spoilern som är grymt snyggt och bilens utseende ändras helt till d snyggare. Hade själv en sånn monterad på min fd. 325:a. Bilder finns.

Kan fixa en ny läpp till dig billigt, även andra styling delar. Kolla in Dalhems sortiment och återkom så skall jag se vad priset ligger på. Billigare än Dalhems och exakt samma spoilerläpp, alltså Reiger org.

Mvh Jimmy

Min pärla::::Länk
Aldric
Kan du även göra nåt åt priset på deras E30 läpp Jimmyboy? Det är någon som har "lånat" min is-läpp så nu ser bilen ut som vilken 318 som helst .. :/
Ji
2.380
Jimmyboy

Aldric: Inte kul med folk som "lånar"!!! Blev oxå utsatt för d, både på min fd. 325:a (M3 speglar och läpp) och nu även på min 328:a (m3speglar).

Men visst skulle jag kunna fixa en nya läpp till dig. Maila över exakt vilken (E nr.) så ska jag försöka återkomma med ett pris!

Mvh Jimmy

Hej Jimmyboy!
Tack för tipset, jag ska se på dalhems :)
jag återkommer sen om jag hittar någe :)
tack för vänligheten!

mvh pantzare
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Aldric :
Du behöver väl ingen front... Den är snygg som den är nu *s*

Jimmyboy: skaffar du andra frontar utanom Rieger? Ace Desingne's M3 skulle man vilja ha
( Länk ) med GT läpp :)

Ji
2.380
Jimmyboy

Eivind: Skall kolla under helgen med en polare som har kontakt med en lev. Hörde dock att hans kontakt hade lagt av och att han hade en ny lev.

Åtekommer efter helgen.

Trevlig helg
Mvh Jimmy

Hej igen,
Jimmyboy - hittade en läpp som ja tycker inte ser allt för grotesk ut :)

Länk

tror den skulle passa fint?
nu såg jag den på en bil och den såg kanske lite för stor ut
finns d inte nån som gör några små läppar? så den inte blir så låg och så lång???
kolla in den där bilden (någon på bmwpowers bil.)

Länk

såndär svart läpp? inte så stor... finns de sådana till orginalfronten????

skulle va väldigt fint!
Ji
2.380
Jimmyboy

Pantzare: Den läppen du länkade till va den jag hade på min fd. 325:a och visst blir fronten låg. Har för mig att den bygger 8cm på org. fronten. Så d är ju bara fram med tumstocken och mäta vad du får för markfrigång. Vet ju inte hur mycket du har sänkt din bil el. ocm du överhuvudtaget har sänkt den. Men jag hade min 325:a nästan maxsänkt och med läppen fick jag endast 6cm fram, vilket va i minsta laget. Men man vänjer sig snabbt och blir väldigt försiktig med kanter och dyligt. Och vägbular va ju bara att glömma. MEN snyggt är d, helt klart värt lite extrarunder....
denna läpp finns oxå i en variant utan den "utstickande" delen längst ner/fram.

Den andra länken du la in visar en till synes org. M3spoiler. Men då byter du ju hela fronten. Allt under grillen.

Mvh Jimmy

Ei
656
Eivind
pantzare:

kollade du min länk ovanför? Men, vet ej om GT läpp passar orginalfront.. Men den är hyfast snygg iaf :p .. men den blir kanske för låg för dig?
Ang. läppen:
Beror på vad du menar med orginal fronten, ja till orginal fronen på en e36 M3 coupé, tillval till M3 limo och cab. D.v.s. du måste ha en M3 front spoiler att montera den på.

/Wille
Ei
656
Eivind
WillieW:

Du har rätt i det du säger. Måste väl byta fronten till en M3 front först på den jag pratade om. Pantzare har en 316 och jag en 325:a, så vi måste begge byta om vi ville ha den läppen..

/Eivind
Jo kanske blir att man byter front så småning om?
kanske är fånigt att byta front på en 316, eller vad tycker ni?
iof tror jag ju inte att jag har någon sport bil, men man kan väl göra de bästa av situationen för att få den lite fin??
så tycker jag iaf.
men jag har just införskaffat bilen och måste fixa lite grejer innan ja fixar front, vitablinkers runt om, dimm ljus, sen så när de är på... tyvärr så kostar de ju så mke, så man måste ta lite i taget!

mvh pantzare
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jag har en läpp till min som passar bra på originalfronten, ser mkt bra ut men nu är den avmonterad för det blev lite väl bökigt att kryssa runt för att undvika bulor m.m. Men min är lite sänkt.
Kan maila bilder om du vill?
Hubbe325. ja tack!
maila på pantzer_@hotmail.com
finns på msn om du har..
Hubbe325: maila gärna mig med, bjorn_m_eriksson@hotmail.com

Tack på förhand =)

// Björn
bi
5
bis
320i -99 E46
Hej, Har du fått tag på någon framspiooiler ännu?
SAM bilmode i Göteborg har Zender framspoiler till E36 för 2400 kr
Ni
161
NiFE
BMW 318da x 2014
Hubbe325: maila mig oxå, nife@bredband.net
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.