AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
395

Kinesisk BMW?

ormen
Läste nyligen i Teknikens Värld att BMW skall inleda ett kinesiskt samarbete, viss del av 3 och 5 serien skall byggas där.

Den gamla fina tiden där det stod "Made in W.Germany" är definitivt förbi. Det är kanske därför vissa komponenter i bilarna går sönder titt som tätt. Inte kul att säga att min Bayerska bil är tillverkad i Kina i framtiden...

Kör så det ryker tills det rasar, o då tar du fram verktygslådan eller ringer en vän.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Det byggs (skruvas ihop) redan bumsar i Ryssland. Både e39 o. e65

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
ormen
Det visste jag inte (Ryssland)...

Kör så det ryker tills det rasar, o då tar du fram verktygslådan eller ringer en vän.
Gl
122
Glenn
525iM Touring -02
Har för mig att dom bilar som görs där enbart sälj där också.

Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Lite OT kanske men...

Angående Kina kan jag flika in en parantes. Jag jobbar med kontorsmaskiner och dessa har sitt ursprung i Japan. Eller rättare sagt företaget är japanskt. De har tillverkning i Japan, Kina och Frankrike.
Samma modell kan komma från alla dessa tre länderna och kvalitetsmässigt ligger de Kina-tillverkade maskinerna högst därefter de japanska och jättesist de som sätts samman i frankrike.

//Erik//

---Bättre väghållning än mittlinjen---
Visa användare
260
K-Jörgen
320 Touring 05
Kanske beställa en Kina-bimmer nästa gång

K-Jörgen
Deliq
Z3 & 4 samt X5 tillverkas ju i USA
Sedan finns även tillverkning av (alla högerstyrda?) 3-serien (och även 5 & 7 ? ) i Sydafrika !!
dessutom har BMW en motorfabrik (tillsammans med Chrysler) i Brasilien, eventuellt även sammansättning.
Har åxå för mig att det finns en sammansättningsfabrik i Österrike.

M V H Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Glenn:
Så har jag också på att det är. Någon som vet om det stämmer?

Länk
Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW.
Ja
760
JanF
530i-93
Ojdå.... om man vill köra europeiskt får man alltså köpe en Japan då för de har ju börjat flytta hit sina fabriker.
ormen
Till en början skall de enbart säljas där, men senare ska de skeppas lite hit o dit - så fattar jag det hela. Men det är inte Kina som är grejjen, utan att jag på nåt sätt saknar något när man vet att det kan stå "Made in hmhm" på komponenterna, och inte vad som en gång i tiden stod.

därför ska jag behålla min e34 har precis köpt
hardyskiva,stödlager insugsmembran,servoolje behållare,ventilkåpspackningar,stålomspunnabromsslangar.
samt beställt kontroll samt spänning av oljepump
så jag behåller den tills chris bangle har fått kicken.

:-]=

Snart 410 hk 622nm
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Om kineserna vill kan de hålla minst lika hög kvalität på ALLT som vi europeer , deras arbetskraft är ju billig som attan samt att de ej behöver bekosta miljösparande åtgärder. mera krut kan de alltså lägga på slutprodukten.

"Två ton annars får det vara för min del"
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
kan det vara ris-kabelt att köpa en kinabimmer?.....
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
...rackarns..tryckte lite för fort där.....tänkte ifall det är risk för att den är risig...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Västtyska bmw:s ska det vara! =)

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
:) Då bör dom alltså vara en bunt år gamla, för din del? :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.