|
|
|
|---|---|
|
Hallo, Jo, min tempmätare står alltid som fastklistrad i mittläge vare sig jag kör i 260 eller bilkö eller normalkörning, alltid helt stilla. Är detta normalt (på BMWs)? Har haft massor av olika bilmärken, då tempmätaren rört på sig lite efter hur man kör. // Lazze Länk | |
patric andersson |
hmm min står oxå stilla hur jag en kör men däremot min kompis bmw kan gå upp till rött ibland |
|
Jag har en 740ia-93:a den rör sig inte i heller en millimeter hur jag än kör, och ibland kan det gå ganska så hårt till. och dom andra BMW jag haft innan har varit likadana. |
|
|
Det är som det ska vara. Min har en tendens att bli lite varmare när man kör hårt länge.. men i övrigt så är den fastklistrad där den ska. |
|
| Har samma erfarenhet...både på min E30-85 och E38-97...dvs temp-mätaren går upp och ställer sig vertikalt och sen kan inte ens en härdsmälta få den att gå högre... | |
|
Ok, då är det lika stabilt som tempmätaren visar då :) // Lazze Länk |
|
| Samma här exakt i mitten hela tiden. | |
Svärd |
Verkar som termostaten sköter sitt jobb, min står spikrakt uppåt. Var lite annat i början på vintern förra året. Då blev bilen knappt varm när jag låg på landsvägen, men i stan låg den perfekt... Bytte termostat och allt är perfekt... //Martin |
|
Man bör ha en koll på vattnet i kylaren och verkligen kolla att det är avluftat.Tempmätaren får sin signal från temperaturgivaren, vilken är placerad i en kylvattenkanal på motorn. Förutsättningen för att rätt värden ska visas är att det finns vatten runt givaren. Om vattnet försvinner och endast luft eller ånga omger givaren, kan den inte avge rätt värde för vattentemperaturen K-Jörgen |
|
|
Mina föregående bmw har haft nålen som fast svetsad och hoppas även mina i framtiden kommer ha de! vill inte ha en japsare som smyger upp till rött så fort man försöker krama ur de sista =) |
|
|
Det är tysk kvalite` . Bara BMW och Mercedes som håller jämn temp . Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
|
Min e32 730 -89 gick en dag upp i temp så mkt att "datorn" varnade "high temp" eller liknande. Jag stängde av bilden och när jag startade den efter nån halvminut så sjunk tempen igen till det normala. Det var väldigt varmt den dagen + McDriven var extra seg men den borde väl inte bli så varm? |
|
|
Näe det borde det inte tycker man men . Under extrema förhållanden så kan det stegra lite . Mcdriven är ju i extremaste laget kanske hehe . Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
|
Samma här, som klistrad i mitten sen jag bytte den trasiga termostaten. Detta trots 44.5 på yttertempmätarn som mest och seg långsam kökörning. Visar tempmätarn att det blir varmare i köer så låter det som viskokopplingen till kylarfläkten har tröttnat. Ett inte helt ovanligt fel. |
|
BMW Kungen |
Nyare bmw har ett motstånd som gör att vid små temp skillnader så ändras inte nålen. Den skall alltid så rätt upp om inte termostaten är kass är tanken. Om motorerna är bra konsturerade så behöver inte tempen diffa mer än några grader vid hårt körning mot normal körning. Mvh /// Kungen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.