AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Oldtimer
490

frågor ang. 2002

Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Jag ska snart köpa en 2002:a och undrar då ett par saker om denna bilen.Kan man sätta dit fälgar från E30 utan problem(får väll självklart inte vara för breda,men org. 14" borde väll gå bra eller?)Sen undrar jag om det finns bromsar och motorer från andra bmw bilar som passar ganska bra på en 02:a från 74???

Tack på förhand.
/Ricke
E30 fälgar går att montera. Har sett några i mina dar.

Alla fyrcylindriga motorer från BMW1500 som kom 61 till 518is-87 passar rakt in. Vanligast är väl att folk petar ned e21 motorer. Jag hade en motor från en 2000ti i min 1602 den gick som ett skållat troll och lämnade Golf GTi bakom sej i en sjysst (blå)rökridå.

Mvh LEF
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Ok.Tack för tipsen.....Om nu en 518i(E28) passar så borde det väll gå att få ner en 520/528 motor om man skapar mera plats kanske??Skulle nog kunna vara trevligt :) om man nu skulle lägga i en 518i motor som tydligen "bara" ska vara att slänga i vad behöver man mer för saker från en 518 för att det hela ska fungera?Typ elsystem m.m

Mvh Ricke
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Här finns massor med nyttig info: Länk

Angående bromsar skall det gå att använda volvo-ok och 323:ans ventilerade skivor. Annars hade Tii:n större skivor och fyrkolvsok. Samt större trummor bak.

//Erik//

---Bättre väghållning än mittlinjen---
Tror att att sexa under huven skulle få bilen ruskigt understyrd, alltså inte trevligt. Skall du skohorna ned en sexa måste du även ta med v-låda och anpassa kardanaxeln.

Mvh LEF
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.