|
|
|
|---|---|
storken25 |
........törs man ha UTAN att byta någonting typ kolvar, stakar sänka komp osv osv, och hur många hk får man ungefär med bra mappning??? |
bmwracing |
Beror ju på vilken motor du utgår från. Gamla 3,0:an med gasare har ca 8,1-1 i komp. medans tex. 2,8:an väl ligger på 9,3. |
storken25 |
Sorry, jag M30 3,5 som sitter i 535-87 E28. |
| NMed bra mappning så kan du säkert plocka 400 hk utan att öppna motorn. | |
|
kompet i en m30b35 ligger på 10.0:1 eller om det va 10.5:1. alltså relativt högt.. 0.5-0.8 nånstans har jag hört att det ska gå att ladda utan att byta något... men en bra intercooler bör vara på sin plats.. E28 M535i TwinTurbo |
|
| vilken turbo passar bra på m30 3.5l motorn...? | |
|
typ en gt40-hx40 passa ganska bra dom är ganska lätt drivna BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
max f |
ta en lastbilsturbo så slipper du uppgradera så mycket på turbon. |
|
"ta en lastbilsturbo så slipper du uppgradera så mycket på turbon" och ha turbolagg som heter duga! Iofs så kan man annvända ALS och ha laddtryck på tomgång. Men räkna med att det lär gå ett och annat aggregat |
|
| hur mycket skulle man kunna få ge för ett sådant aggregat då..? man måste ju ha nått att fixa med under vintern...=) | |
|
Pelle, kolla på bäckis gamla E-28 som vi byggde bytt grenrör till och satte dit en HX50 turbo god för 700+hk, vart de nå lag på den?? Nej mycket snabbare respons än 745 orig aggregatet. Moderna Lastbilsturbos HAR bra respons.. Jag börjar få laddtryck under 3000 varv på min maskin,de är inte dåligt tycker jag. |
|
| Precis, rappare trots enorm kapacitet på snurran. Pelle har nog aldrig byggt en turbomaskin, eller knappt kört en med tanke på sina återkommande uttalanden om lastbilssnurror. | |
|
Bäckis, varför tar du till dig så mycket! Lite lågt att göra personliga påhopp i stället för att gå in i teknisk diskussion! Andreas vilken e28a menar du, den som såldes till skåne nu i sommras? |
|
|
Japp den menade jag!Riktigt rapp vart den... |
|
|
Då kan vi lägga ner det här...då vet jag vad som gäller!!! |
|
|
Lastbills turbos har ju en stämpel på att vara sega! Men inte moderna aggregat,dom har fruktansvärt bra respons. Freddan kör med GT42 på 2 lit cossie motor och med 734,5hk. Han har nästan bättre respons än med lilla orig aggregatet.. Kamaxlar och utformning på grenrör har även det stor betydelse Vassa kammar= mycket "pulser" som knuffar igång ett stort aggregat... Mvh Andreas |
|
|
Vad bör man använda för turbo på en liten fyra på 1.8 liter om man planerar att ladda runt 0.4 bar och sätter responsen i första rummet? Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
15 till 19T bättre respons får du leta efter! Då får du ju laddtryck från 1300-1500varv. Kompisen hade ett 19t på en opel 2lit han hade 1 kilo ladd vid 1500varv:) /Andreas |
|
|
bmw-andreas: Tackar för snabbt svar! Då var inte min tanke på T16 så dum då. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.