AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
634

Påminnelse när ljuset är påslaget.+ värme fråga

1.Har en förmåga att glömma ljuset på ibland ,är inte van att stänga av det manuellt.. Så jag undrar om det går att fixa påminnelse funktionen att det plingar till och står. .Lights on ?
på nått enkelt sätt ..kan det vara bortkopplat på min eller finns det inte på alla modeller ??

2.Testade värmen i bilen häromdagen och märkte att det bara blåser värme vid framrutan och vid fötterna ,det kommer alltså inge värme i spjällen som blåser "mot kroppen" ..kylan funkar perfekt över allt..

tackar för svar!
Länk

Touringklubben: Länk
Min sida: Länk
inte riktigt det ja undra men det är ju ett alternativ ,lite dumt med parkeringsljuset bara.
BmwMutte
Åström: Det är så med värmen... dom spjällen som blåser mot kroppen är bara luft utifrån... friskluftsintag... så är det typ på alla..
Åström:
Klart att det inte var men det är ett alternativ då man inte behöver tänka på lyset mera.
Det är nog mer än ett år sedan jag gjorde det på min bil och jag har bara saknat p-ljuset en enda gång.

Vad det gäller värmen så kan du inte justera tempen i utblåset ovanför sterion och mellan framstolarna till baksätet.

ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Inte alla bilar blåser bara friskluft i mittutblåsen. Min levererar både värme och kyla där (525:an). Hur det är på den andra kom jag inte ihåg. Hursomhelts, det är lite olika från bil till bil , förmodligen beroende på ac/klima system et.c

------------------
Always Diesel
Ok, jag har den vanliga AC:n.

ma
57
maskinisten
530iAT -01
Hej!
Ang. värmen. På min sitter det en liten ratt mellan "friskluft-spjällen" över stereon, med vilken man reglerar värme/kyla i dessa. Däremot tror jag det bara finns kyla (friskluft) i det stora ovanpå panelen och i det till baksätet. Defroster och fotvärme styrs av respektive sidas temp-vred på panelen. Jag har den billiga AC:n, dvs. inte klimatanläggn.
LN
497
LNBT
S6Plus
Det kommer värme ur den stora på panelen på min. Den som sitter bak i mitten är det däremot bara friskluft.

Sparar till en ALPINA B10 V8
Länk
V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.