AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
841

Trimchip 500 kr !?

Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Tjena!

Nån köpt trimchip av han som annonserar på bmwbörsen?
500 spänn låter ju verkligen billigt!

///
Nicke
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
OLW är mycket billigare, dessutom godare och inte alls skadligt för bilen...

roadZter
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Oooooooo va roligt =)

Ska testa slänga i en påse imorrn...
Men stämmer rätt väl...Tror inte det är något att satsa på faktiskt. Men det är ju upp till var och en...

Länk
Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW.
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
///Eriksson - menar du trimchip i allmänt eller just hans chip?
Igentligen bådeoch. Men i detta fall för att priset är så billigt, i vanliga fall bra såklart men jag är iaf tveksam till en effektökning.
I andra fall för att chip inte ger speciellt mycket utan överladdning.

Men jag kan ha fel och hans chip kan mycket väl vara värd pengarna.

Länk
Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW.
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Ja det känns som jag kan offra 500 spänn bara för att få testa!
Det jag är orolig för är att det kan vara skadligt för motorn...

Nån som vet hur man byter chip? enkelt?
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Det enda som spelar roll är vilket chip han har kopierat, ifall det är "original" tillverkat eller en exakt kopia av det spelar ingen roll

Att byta chip är nog rätt lätt... Min e chippad men montering ingick i priset och det gick rätt fort
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
jag har mailat honom och frågat vilket chip det är han säljer (kopierat) ..kan meddela här om jag får svar, byta chip själv är nog busenkelt..jag har öppnat boxen och kollat och det ska inte vara nåra probs.
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Jag kan svara på frågan själv ;) Svaret är....inte en jävla aning vilket chip som är kopierat från vilken tillvekare. Jag köper chipen av en kille i Tyskland som sitter hemma och bränner dom själv, som ni ser i annonsen så rör det sig om ganska många olika varianter, när jag frågade honom fick jag svaret att chipen är kopierade efter hand som han lyckas lägga händerna på "märkeschip". Därav har jag tagit hans angivna effektsiffror med en nypa salt och minskat det han anger med 5-7 hk beroende på vad han anger för att ingen ska bli besviken. Anledningen till det låga priset är att varken han som gör chipen eller jag har lagt ner tid och energi på att utveckla dom och alla som är någorlunda insatta i vad elprylar kostar kan själv räkna ut att materialkostnaden är ganska liten. Men slutligen som en ytterligare upprepning av det jag skrev i annonsen så skall man veta vad man gör innan man ger sig på att byta chip på sin bil själv, dyra grejer kan gå sönder pga felaktigt handhavande, garantier sätts ur spel mm. Den som inte är 100% säker på att han klarar av bytet bör istället lägga de pengar det kostar att lämna in bilen och få det gjort av någon som sysslar med chiptrimmning.

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
Visa användare
30
norsken
320 i -89
alpina b3 2,7-84
750ia -92
hei,, fixar du chip til min 750ia-92
er det 2 boxar,,?
har du fartsperrchipen også?

v-12= kunge i norge ;-)
til Alpina B8... har du en e-mail jeg kan nå deg på? jeg finner ikke anonnsen du la ut. jeg skal bare finne ut om jeg skal montere turbo på bmw'en min før jeg bestiller chip.
Höjer chippen varvstoppet? om hur mkt på en M50 2,5 motor?
Någon härinne som vet något billigt chip som höjer upp varvstoppen på en m50?
sc
637
schumi
e30 318is -90
dom där 500kr chippen från mario i tyskland har jag testat på 318is.
har skrivit om det här på bmwpower tidigare men kan ta en kort resumé här.
vi testade tre varianter
1. orginal
2. openair
3. openair + 500kr's chip

vi körde 70-140 på fyran fullgas och 0-100. vi gjorde klart många försök på alla testar och körde i liknande väderlek.

det blev absolut ingen skillnad mellan 1,2 och 3 på tiderna. absolut ingen skillnad alls. det enda som hände med chippet var att man kunde varva mer, men det gav ingen förbättring på 0-100 att man kunde vara till 7000 istället för 6500 tyvärr.
Kan kanske vara en ide för min del ändå då jag skall använda smt6 och ett gäng extraspridre, då vill man inte att motroniks boxen stänger vid 6500 nånting.., men
det kanske finns någon som lätt fixar bort varvtalsbegränsningen på härrinne? ingen assemblehackare på forumet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.