AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
479

Varning för oseriösa säljare!!!

Förbannad
Var den 14/10 och tittade på en BMW 325 -88 i värmland som enligt säljaren var i fint skick och eftersom jag hade 50 mil enkel resa ville jag att ägaren skickade mig lite bilder på bilen.

Jag fick bilderna som enligt säljaren skulle vara tagna samma dag. och bilen såg verkligen bra ut på bilderna. Jag frågade vidare om rost på bilen och han skickade mig då två bilder som vissade lite rost på en skärm och på bakluckan(skadorna var så små att man kunde fixa detta med lite slipstift och lackstift.)detta skulle vara den rost som fanns på bilen.

Motor osv skulle också vara i gott skick.

Eftersom Bromsar,kamrem, bussningar mm var byt på bilen så åkte jag upp och kollade på bilen.

VILKEN CHOCK!!!!!
Bilen hade rosthål i motorrum, rosthål på vänsterskärmen och höger skärmen var rostig ca 5cm upp runt halva hjulhuset.

Bilen hade troligen inte sett en tvättsvamp på minst ett år eftersom lacken var så matt att man inte kunde se att bilen var röd.

(bilen var nyvaxad och fin på bilderna jag fick) Billack måste oxidera snabbt i värmland.

Vidare gick inte motorn som den skulle.

Det var bara att vända hem utan bil och det var 50 tråkiga mil kan jag lova.

Hoppas att detta kan hjälpa någon från att gå på samma nit.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
du skulle krävt rese ersättning av säljaren!

vad hade han att säga till sitt försvar?

/Jonas

Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Hur kan man vara så dum att ljuga på det där sättet? Då vet ju säljaren att spekulanten blir besviken och antagligen åker hem igen. Bara ett dumhuvud skulle köpa en bil av en sådan människa.

Borde man inte kunna sätta dit han på nå sätt? Om du har billderna och mailena kvar så borde det väl gå att göra någonting i alla fall???
BeeMWe playboy
Frågan är bara hur man kan lita till 100% på en försäljare?

Teknikens värld 1974
Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil.

(M)irc Dalnet #bmwpower
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Vart i värmland var du? Var det en privat person eller en firma? Kan vara bara att veta så att ingen går på samma nit. Kanske känner till personen i fråga.
Hör av dig

//Anders
Förbannad
Jag var i munkfors och bilen hade reg EFS040.

Det var en privatperson som troligen saknar kontakt med verkligheten.

Bilen skulle kosta 29000:- men den var inte värd mer än skrotpremien i mina ögon,(kompisen som var med tycker det samma).
Da
154
Daniel.Clausen
Bmw X5 4.8is -04
Hejsan "förbannad" Jag har en bmw 320i -85:a med en 325:a motor i m.m....Ifall du é intresserad så kan du nå mig på 042-89212/0739761286

Organ Grinder
Ja där ser man! Inte skojigt det där med oseriösa. Jag har varit med om det där måånga gånger. Det handlar alltid om hur starka värderingar ägaren har för bilen. Vissa ser ju nästan rost som styling eller viktminskning=bättre prestanda...kolla i bilsport 21 så förstår ni vad jag menar...... Du var inte intresserad av ett skambud till ägaren *förbannad*? Det hade du ju kunnat försökt med. Men han tyckte väl den var värd 29 000kr.... Lider med dig förbannad....

MVH:Örjan

Bättre en gubbe bakom ratten än en farbror med märke i hatten!
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Det som var riktigt dåligt var ju att han skickade bilder på en annan bil och sade att den var jättefin. Borde inte det vara åtalbart?

Förbannad
Eftersom säljaren fortsätter att sätta in nya annonser i BMWBörsen så förnyar jag min varning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.