|
|
|
|---|---|
|
Har någon flagghållare på sin bil där framme vid hjulen? Hur mycket kostar de isåfall | |
|
Hej!! Funderar du på att göra om bilen till en diplomatbil eller? |
|
| Har sett bilde av det.. det hadde vært tøft på 17. mai (nasjonaldagen i Norge). Kunne også tenkt meg flaggholdere. | |
|
Har sett på TV (nån bildokumentär på SVT har jag för mig) att det finns färdiga sverigeflaggor med en magnet i foten av stången... Så själva flagghållaren sitter fast på flaggstången alltså. Magneten fäster sedan bra på skärmen tydligen... Ingen aning om det funkar lr var man köper dock... Men jag är oxå lite nyfiken på varför? //Koffe |
|
| jag skulle då inte sätta nått metalliskt på min skärm :) | |
|
Det magnetiska är inte metaliskt, inte på anläggnignsytan i alla fall. Det är någon form för gummi/plast blanding mellan, samma som man har på övningskörnings skyltar och liknande. Man kan annars göra sina egna flagghållare enkelt och det ser RIKTIGT fett ut på bilen. |
|
|
Flagorna från bildokumentären i svt är inget för "putsbögar". Gubben där fick tvätta bort vaxet där flaggorna skulle sitta annars blåste dom av vid motorvägsfart... skulle också vilja veta varför du ska ha flaggor på bilen?.. här finns flaggor till bilen: Länk "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
En budgetlösning: Köp fyra genomskinliga sugproppar med krok (finns på IKEA) och två flaggor i någon souvenirbutik. Använd t ex ståltråd för att fästa flaggpinnen där kroken i sugproppen satt. Fäst ena sugproppen längst ner på flaggpinnen och den andra lite längre upp. Sedan är det bara att trycka fast arrangemanget på framflyglarna. Erik ___________________________________________ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag köpte några sugproppar på Clasohlson, det var hål i dessa efter att man tagit bort kroken, så var det bara att trycka igenom flaggan som jag köpt på Coop och trycka fast på bilen. räkna med 2 sugproppar per sida och du ska nog inte köra snabbare än 100 kmh med detta setup. Flaggorna sitter kvar, men de kommer att fransa upp sig :( |
|
|
Men kom igen nu, berätta varför, vi dör ju av nyfikenhet här! Skulle vilja se en 750 E38 med sugkoppar i rödorange på flyglarna där ngn stoppat ner sådana där blompinneflaggor. :-) |
|
|
Sugkopparna är faktiskt genomskinliga och inte rödoranga. De syns inte. Sen är det upp till var och en vilken färg man vill ha på flagstängerna. |
|
|
I Japan (Tokyo) har var och varannan bmw och merca flagghållare. Oftast inte med flagga i dock, endast en pinne med en knopp. Snyggt? Näe inte enligt mig i alla fall.. |
|
|
Tror jeg har sett et bilde her på forumet av en sort E34 med slik flaggholdere. Det gikk ikke riktig an å se hvordan de var festet, men for meg så det ut som at de var festet mellom karroseriet og panseret (huven). Kult til spesielle anledninger, til eksempel bryllup, nasjonaldag, nyttårsaften (?) osv. |
|
|
Vore nåt det, åka runt i Norge på 17. mai med svenska flaggor på framskärmarna :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Magnet hållare med flaggor har vi på jobbet....är inte anlägnings ytan plan längst fram så viker dom sej för fartvinden. Ser ut som en stor magnet med gummi hölje på. Det finns orginal flag hållare till E38. Tror det är Saudiarabiens silver 750iL som går som diplomat bil som har det. Är små kromade pluppar med fästen för flaggorna. Tror desutom att regeringskanslits eller om det är rikspolisen E38:or har dessa flag hållare. |
|
jeppe_L |
gaffa tejp??:) |
BMW 528 |
Så här ser det ut om man vill åka stånsdmässigt i en E28. Länk Mvh /// Leif |
|
Antagligen är det pga studenttiderna. Till vardags, nej men om man ska köra en nybakad student kan det väl vara på sin plats. Niklas |
|
| Annars finns en mindre bra lösning som jag såg på e z3. 2 st "altan" flaggor fastskruvade rakt ner genom plåten på bakluckan. Kanske en av dom sämre lösningarna jag sett och troligtvis den dyraste. | |
|
Länk Klart man skall flagga när tillfälle ges ;) |
|
|
Länk Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.