|
|
|
|---|---|
|
Hur lyder era tankar om styling? Ska man låta sin BMW vara original, ev byta fälgar? Förstör man bilen om man stylar med spoilers osv? eller blir den bara förstörd om man använder annat än Hamann, AC och BMW original M-pkt? Gäller samma regler för alla BMW eller är vissa tabu medans andra är OK? Jag har själv läst om några som haft funderingar över styling på bla 3.0CSI, Alpina B12 800 osv. Att man inte stylar dessa är väl ganska uppenbart, de är rariteter, men hur är det med en Z3 M coupe -99 som bara gått 4500mil, är den/kommer den bli en samlarbil, är den åtråvärd eller ok att styla? Är det OK med en AC vinge bak? eller en G-Power? eller en MH-GTR front? eller om man kastar ut hela HK-stereon och monterar en stor något annat i stället? eller har man då förstört bilen???? Vad har ni för takar??? /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" | |
Buspelle |
Det finns inget som är absolut rätt eller fel i detta avseende, utan det är bara tyckande. Personligen tycker jag att original alltid är bäst och ger rätt "känsla". Att byta mer eller mindre "lösa" delar såsom t ex att sätta på andra fälgar, byta stereo, sätta in navi, telefon e d är dock helt ok, men har man M-, eller Alpina-fälgar, liksom andra originaldelar, så behåller man självklart dessa för att kunna återställa bilen i originalskick. |
|
Instämmer till 100% med Buspelle! Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk |
|
|
Buspelle har rätt, du som ÄGER bilen ska ju bestämma hur du vill ha den. Personliga åsikter: Nej, en BMW ska inte stylas. , Speciellt inte en "ädel bmw" Typ rariteter, M-bilar, alpina m.m. Fälgarna kan man ju alltid byta, fastän personligen har jag gärna kvar mina original, speciellt på M5'an. Styling ser billigt ut. Ska fota en 535 E34 i min stad som var så jävla clean då killen köpte den, nu ser den ut som en j*vla biltema bil:( -We can't stay here, this is bad country! |
|
|
Jag håller min M5 original (bara fälgbyte), men min 535i blev det en del styling på, det känns som att det räckte med en stylad bil, inget jag tänker göra igen. Speciellt inte på någon M eller Alpina modell. Skillnad är om man bygger om bilen vid något företag som är lika ädelt som bilen själv, tex AC Schnitzer eller Hartge, men då ska det vara komplett och bara ett fabrikat, inte enstaka delar från olika firmor. //HD91 _________________________ E34 M5 Limousine register |
|
Oakman |
Original ska det vara. Undantag fälgar, sänkning, nedlackning, stereo (sålänge man inte borrar upp fula hål för högtalare i dörrar osv)... ----- // Olof |
|
Om det går bra att byta fälgarna och annat så kan man ju lika gärna slänga på en vinge eller vad som helst. Vill man inte styla: köp en bil som e snygg orginal.. Däremot M3.stylade 318 och sånt tycker jag e helt horribelt.. Men de är ändå upp till den som äger bilen givetvis... ///M3 |
|
|
M:bilar är utan tvekan snyggast orginal! Tycker JAG! M.V.H. |
|
|
Föredrar lite egen diskret styling, bara så den inte ser exakt som alla andras... _______________________ Letar 540iA Touring 00- |
|
|
Min M5 är 100% original så när på som E39 M5 märke bak sony stereo och navi. -We can't stay here, this is bad country! |
|
|
Jag tycker att smakfull styling kan vara jätte snyggt. Det finns många firmor som har sådan styling så som MVR, AC SChnitzer, Hamann (vissa modeller) och Hartge... ____ |
|
|
som sagt fälgar får man byta om man vill. sen va d inte snyggt me oranga blinkers på min gula=( sen att ja ha lackat lister o läppar i bilen färg tycker ja förhöjer. bilen ser nyare o fräshare ut. sen kan man ju diskutera diskret toning. d e ju inte bara utseendet man vill åt när man tonar, insyn, temp mm... tur alla får göra som dom vill (förutom "varför måste dom-exemplaren") M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
Så AC fram och bakspoiler på en Z3M coupe är för mycket för de flesta! har jag förstått det rätt då? Om man nu ändå går på lite styling, är det skillnad på vilken firma man använder, AC vs Rieger, Hamann vs MH-GTR, Dalhems vs Hartge osv??? Givetvis tycker jag att man ska kunna återställa en lite mer udda bil om man nu styar den, därför har jag behållt mina original fälgar men monterar lite tuffare 18":are. Inte heller vill jag borr hål i bilen, men man vill ju inte riktigt se ut som alla andra. /Richard |
|
|
Klart det ska stylas:) anars ser den ju likadan ut som grannens! Inge roligt o åka på träffar när det står 15st till som ens egen, dock inga alu ving o neon, det är för japs! seastream styled |
|
|
Som jag sagt innan.... det är inte fel att style lite.... men det ska vara smakfullt.... inga groteska saker. ______________________________ |
|
chrille70 |
Jag är inte så mycket för styling. Men ska det nu prompt stylas så ska det vara BMW Original-delar. De fabriksmonterade M-sportpaketen tycker jag är både snygga, eleganta och smakfulla. Däremot kjolar och spoilers från Alpina, Hartge och ACS tycker jag bara ser tramsigt och "påklistrat" ut. Deras grejor matchar liksom inte med BMW-bilarnas rena design. Föreställ er t ex en E60 med vulgo-spoilers från Rieger... Ryyys!!! Högst personliga åsikter. :) Mvh Chrille |
|
"De fabriksmonterade M-sportpaketen tycker jag är både snygga, eleganta och smakfulla. Däremot kjolar och spoilers från Alpina, Hartge och ACS tycker jag bara ser tramsigt och "påklistrat" ut" Det är ju inte roligt att ha en M3:a som ser ut precis som alla andras!? Sen förstår jag inte hur du kan säga att Alpina, Hartge och AC/S ser "tramsigt" ut men det år ju din åsikt. Tycker inte heller att du kan gämföra dom med "vulgo-spoilers från Rieger" Som seastrem sa "Inge roligt o åka på träffar när det står 15st till som ens egen" |
|
|
Jag håller med ZxD.... tycker dom gör smakfullstyling jämförelsevis mot andra... ______________________________ |
|
chrille70 |
ZxD: Det är väl klart att det är roligt att ha en bil som inte ser ut som alla andras och visst finns det snygga styling-tillbehör att tillgå om man vill ge BMW:n en lite mer personlig prägel. Men personligen föredrar jag priginaltillbehör framför prylarna från t ex ACS och Alpina. De faller mig helt enkelt inte på läppen, men smaken är som baken. Här nedan 2 st stylade E39: ACS: Länk M-sportpaket: Länk Om man jämför dessa två tycker jag att M-sportpaketet ger ett mer stilrent och sportigt intryck. ACS-kjolarna lirar inte med bilens genuint rena linjeföring, utan stör helhetsintrycket. Inte ett dugg bättre än "vulgo-spoilers från Rieger" enligt min mening. Men nu är det tur att alla får tycka som de vill och har olika smak när det gäller styling, annars hade väl hela idén med styling varit helt meningslös... Eller? MVH. Chrille |
|
chrille70: Jag håller inte med dig när det gäller styling.... men jag håller med dig helt klart när det gäller att det är tur att inte alla tycker samma.... Det vikigaste är att man själv tycker att det är snyggt.... men gör ju det för sig själv... och ingen annan. ______________________________ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.