AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
791

har någon monterat (eller lämnat in ) andra kammar på sin e 39

Jag hade en liten disskusion om huruvida det går att byta kammar på e39, före vanos skall det gå men efter det krävs något mer annars går motorn som en diesel...
Kommentarer?

Länk
Vad jag vet har alla M52 i E39 vanos. Dubbelvanos kom 99.
Vilken motor i E39 Syftar du på? din 540?
En bil med sliten vanos låter i regel som en diesel.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
Jag pratar om att byta till lite vassare kammar, bla så misslyckade det på en 540 den fick en mycket jobbig motorkaraktär..
Den lät som diesel på tomgång men gick som en saabturbo, först kom ingenting se'n ingenting se'n ALLT....
Enligt verkstaden beror det att motorns styr system måste ändras men hur?
Jag vill veta vad som gäller är verksta'n kass eller....

Länk
Om man bytar kammar på en bil med vanos ska vanos styrenheterna bytas eller programmeras om(vilket jag inte är säker på om de är möjligt) Att bara byta kammarna borde resultera i de du beskriver ovan. Titta hos Kellner eller någon annan tuner. Dom brukar ha motoruppgraderingar.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
Jag hittar inte vad jag söker där, vill bara veta vad som gäller 100% så jag vet vad som gäller.
Att ställa dessa komplicerade frågor tyska eller engelska vill jag inte då det lämnar utrymme för feltolkningar
Jag vill bara veta EXAKT vad man gör på olika motorer i e39 serien.
Bara vetgirig inget annat.

Länk
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Men står det inte alltid i beskrivningen till olika kammar i fall de passar rakt av eller om det krävs vissa modifieringar?

Dr. Schrick har väl trimkammar som ska passa rakt av, utan några mods, så länge ventillyftet i övre dödpunkt är tilräckligt litet, så... Så länge det är inte super racingskammar, så ska de passa med standard (och felfria!) ventillyftare, vimaprmar och ventiltryckare. www.bildelsimporten.se

BMW 4ever
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.