|
|
|
|---|---|
|
Var ute och kika lite på BMWBörsen. Vad har hänt me priset på E-39? Dom är ju skitbilliga. Såg många 528i 96 - 98 med ett pris runt hundra tusen. Är dom skräp eller har dom blivit så billiga? Funderar på att byta upp mig nu. Diesel innehåller mer energi än bensin! | |
|
Du får väl vad du betalar för, en bil som är FÖR billig har oftast en dålig historia.. Men det kan vara ett klipp... Länk |
|
|
Jag är ingen E39-expert men rent logiskt borde modellen sjunka i pris nu när den nya femserien lanserats. Sen kan ju den enskilda bilen vara skräp, men med lite ansträngning borde du kunna hitta ett fint ex till bra pris. My Bimmer is my mistress |
|
| ..det är iaf ingen skitbil! | |
|
De HAR sjunkit rejält och kommer fortsätta sjunka. Framförallt är det -96:orna som är billiga (första årsmodellen=mest barnsjukdomar). Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk |
|
Bjärven1 |
Jag köpte min 98 528i touring förra året nov gav 170 000 tyckte det var billigt då mä sportchassi m.m |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man får väldigt mycket E39 för "liten" peng numera. Och Kalle, de barnsjukdomarna lär vara åtgärdade för länge sedan om bilen rullat 12-15000 mil. Bilars värde sjunker varje år så varför så förvånande.Jag är det inte. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso, Jo visst bör de vara åtgärdade. Jag tänkte mest ur ett marknadsperspektiv, så verkar det som om det skiljer mer i pris mellan 96 och 97, än mellan 97 och 98 etc. Första årsmodellen får väl generellt sett anses som den minst eftertraktade? Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk |
|
| De bilar av e39 karossen som kommer sjunka mest pgr av e60 är de nyare 02/03, de äldre runt 96/97 har procentuellt gjort det största fallet, priset på en 96 skilljer ca 20' jämfört med ett år sedan. Det kommer ALLTID finnas bilar som är tokbilliga, brukar dock finnas en anledning... | |
|
Denna E39 -98 är den billigaste jag sett Länk ____ Mvh HES Länk |
|
|
HES: Det är sant, det var grymt billigt. Men som sagt man får vad man betalar för många gånger. Tyvärr förstår inte alla vitsen med att betala lite extra för ett fint exemplar och samtidigt slippa allt strul och kostsamma reparationer. man biter sig ofta i baken och man köper en billig halvrisig bil. Dessvärre är det ofta lättare att sälja en billig bil oavsett skick ibland verkar det som. kommer ihåg min första Beemer, en 520 -89 med 16". Den var fin i lacken men den hade en hel del som behövde åtgärdas och var därmed ganska billig. Det kom en kille å kikade på bilen och frågade om priset stämde. Jag talade om för honom att priset var baserat på att det behövdes nya däck och lite slitdelar behövdes bytas m.m. Han lyssnade inte utan frågade igen om priset stämde, sen tog han bilen. Det var ett vettigt pris men det fanns ändå prutmån. /F Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.. |
|
|
Beemer_Fred: Håller med dig till fullo. ____ Mvh HES Länk |
|
|
Jodå HES den var duktigt billig, men det ser också ut som om den är i det närmaste helt ren från utrustning: ingen multiratt, 2 hissar i stället för fyra, ser ingen färddator.. undrar just vad mm i annonsen innebär? 4hjul? med motor? dessutom är det en -97 enligt annonsen. även om det inte kostar mer än en bråkdel av vad det gjorde från fabrik så plockar extrautrustningen på en hel del även på begagnatpriset. Jämför jag utrustningen och mitalet på den och min, tja då är det inte så orimligt att jag vill ha 30-40k mer om jag nu ville sälja. detta även om bilarna förutsätts vara lika väl skötta. Det vore fortfarande mycket bil för pengarna. |
|
| Jag köpte min 528 -96 för 84000 skr! Visserligen med tyska skyltar. Men efter bes så hade jag den i cirka 88000 skr. Jag har skinn, färddator, 4x elhiss, klimat, glaslucka, cdspelare mm. Den hade gått ca 14000 mil då. Tyckte jag var billigt.... | |
| Onekligen billigt och säkerligen inte den sista som säljs riktigt billigt. Kalla mig paranoid men jag hade frågat mig varför den var så billig i från början, är du en kung på att pruta?(i så fall, -kan jag ringa dig när det är dags att byta bil?) eller har du råflyt, eller har du inte fått hela sanningen när det gäller bilens skick och historia. Jag hoppas såkart att du har gjort en kanon affär, och inget annat. | |
| Priset var 94000 skr från början, efter lite prutande var jag nere i 86000 kr, när jag skulle hämta bilen visade det sig att det fanns bara en nyckel, men 2000 kr minus till så tyckte jag att detta var inget problem. Bilen gick igenom besiktningen u.a.! Har haft den nu i ca ett halvår och inga större problem än sål änge. Har bytt bromsklossar fram o bak, olja, stift. Har dessutom köpt 18 tummare o sänkt den och monterat vita blinkers runtom. | |
|
Kör ett M-test vetja, det kan vara väl värt pengarna. Och skulle säljaren tveka att låta er göra detta, så dra öronen åt er då är det nå´t skumt. Och ett protokoll med lite bagatell påpekanden är ju också ett bra underlag för fortsatt prutning. :-) Hellre en bimmer på gården, än tio på skroten. |
|
|
M-test är näst intill meningslöst! Testade en bil som hade gått ca 25000 mil men bara 9000 på mätaren. Detta kunde de inte märka och jag fick reda på detta på annat håll. Jag har hört om många liknande fall. M-test är klart överskattade. Möjligen detta i kombination med att man kollar övriga dokument och undersöker noga själv. Finns även de som påstår att bilförsäljare mutar dem som test på m-testcenter men det har jag inget bevis för. Tycker dock inte att det låter otroligt med tanke på allt annat fuffens i bilbranschen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.