|
|
|
|---|---|
|
Jag har i säkringsboxen ett uttag som det står diagnoz eller nåt liknande på... Är det vad jag tror att det är, kan det verkligen finnas ett sånt på en så gammal bil? (525:a 77:a) isåfall vad är det man kan diagnostisera med den???? | |
| Hmm, på 528:orna så sitter diagnosuttaget i framkant på motorn, typ vid termostathuset. Med en orange täckgrej över. Uttaget har hursomhelst bara tre stycken kontakter så det man kan kolla är kanske tändning och varvtal. Kablarna går ju ned mot stora remskivan i motorns framkant...om jag inte minns heeeelt fel. | |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Du kan kolla tändläge,varvtal och laddning samt köra startmotorn via det uttaget. Bert-Ola BmwCS #2423 |
| nån som vet hur den fungerar då? | |
|
Lyynar : Osäker på vad det är , ska kolla närmare på min 525 :a och återkomma . Vilken färg har din 525:a ? ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
The Sentinel: Den är vackert röd färgad... |
|
|
Efter en litet titt under huven på pärlan så verkar det vara något liknande på de tidiga 525:orna som det Bert-Ola skrev. (Verkar som om han redan svarat på frågan :o)) Det var dock svårt för mig att säga av att bara studera utvändigt då alla kablar gick inuti säkringsboxen, men det verkar troligaste funktionen. Lyynar : Röd , ok då är den inte härifrån iaf. den enda klarröda i Luleå står och blänker utan att användas i en by utanför. 3.0 eller 3.3 litersmotor har den oxo. Frågan beror på att jag saknar en blå-grön Metallic 525 i Luleå . ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Jo nog är det finaste bilen alltid! Försöker bli av med den för att få råd med en låda till chevan men icket! Ingen verkar vilja ha den... En ville göra folkrace bil av den men njaaaaaa, det gick jag inte med på... =) Klassiker ska vårdas tycker jag! |
|
|
Finns inte många 525:or kvar på vägarna . och att det sedan är många speciella delar på just dessa bilar gör det ju inte sämre. Huv bulan på nuvarande M3 är ju en ren e12 525 kopia ;o) Ska du sälja så lägg ut på BMWPower eller www.bmwcs.com så är nog risken att den överlever större. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.