|
|
|
|---|---|
|
hej! jag har varit bortrest i 5 veckor nu, när jag kom hem drog jag ner till garaget o kollade under bilen, då hade det läckt ut olja under bilen, är det bara till att byta den lilla packningen? isf, vad kostar en sådan och heter det oljepackning? är det svårt att byta? hur gör jag? :) | |
|
Hmm, menar du packningen till avtappningspluggen? Om det bara är den som läcker är den tokenkel att byta, men du får tappa ut all olja. Eller tänker du på oljetrågspackningen? Den är varken speciellt liten, eller lika enkel att byta. Börja med att lokalisera varifrån det läcker, börja överst på motorn och leta nedåt. Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk |
|
|
det är är under, testade spänna skruven men det gick inte mer. vad kostar en sådan packning? vad heter den packningen? tacksam för svar |
|
|
hmm.. kan vara oljetryckypackningen å isåfall e den enkel å byta å kostar 75 kr.. tror jag d va.. på mekonomen |
|
| Om det är packningen eller rättare sagt kopparbrickan till avtappningspluggen så kostar den ca 2 kr hos BMW. | |
|
Hej Om det är någon av oljetrågspackningarna som är trasiga så kostar det mellan 900 och 1900kr att byta hos BMW. MVH R BMW - Vad annars? |
|
Toballan |
Behöver man faktist föra en så gammal bil till verkstaden för att byta oljetrågspackning..? Det funkar nog fint med vilken kopparbricka som helst med rätt dimension. Den behöver inte vara från bmw! |
|
Min läcker också olja. Det verkar som det är både oljetråg och växellåda som läcker. Oljetråget är alltid fuktigt av olja och när jag igår skulle kolla oljenivån i växellådan, ja jag stack ju in fingret i påfyllningshålet. Vad i hela hissingen...... Kunde inte känna någon olja alls. Mycket riktigt det gick i 0,5 liter. Ganska mycket om man tänker på att det är 1,2 liter när det är fullt. Har du råd att INTE köra Tyskt? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.