|
|
|
|---|---|
|
hallå alla, jag har en bmw 325 i -94, det är så att när man kör så kluckar det i bak, det uppkommer oftast när vägen är ojämn eller att man kör övere farthinder, och bakdelen på bilen e lite ostabil, kan detta ha något sammanhang???? och är det någonting som är dyrt att åtgärda pernang | |
|
Stötdämparna som är slut? Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk |
|
|
Jag tror det är stötdämparfästet, inte dyrt och ganska lätt att byta själv.. /Henrik |
|
|
okej, fick även höra att det kunde vara bakvagnsbussningen eller något liknande, måste fixa. pernang |
|
|
Jupp, övre stötdämparfästet, eller bakvagnsbussningarna ("silentblocken"). Hissar du upp bilen (så att bakdäcken hänger fritt) brukar man kunna se rätt lätt om övre stötdämparfästet är slut. Kanske går att se om silentblocken är slut oxå, men jag vet inte hur =) Har bytt både fäste och bussningar på min, kommer dock inte ihåg priset... runt en lusentapp kanske? Prova att sök, har för mig att jag sett (och skrivit!) priset tidigare! (Högst upp, "Sök inlägg"). Välkommen för övrigt! //Koffe |
|
|
Hade samma symptom och då var det de övre stötdämparbussningarna kolla här: Länk //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
NOLL7NOLL |
Codriver: Fick samma symtom imorse och såg din eminenta beskrivning. Det enda jag gjort själv tidigare på min bil är att byta bromsarna. Det är ingen fara att försöka sig på detta själv hoppas jag. Tänkte bli en ny människa och lära mig lite om skönheten jag ändå sitter i 5 timmar om dagen. |
|
Hmm, inte skoj när skönheten krånglar... Hade ungefär samma problem med min bil för en månad sen. Bytte själv övre stötdämparfästen bak, båda två... (Finns tokbra beskrivning på hur man gör under Gör-det-själv här på sidan...) Oljud kvarstod dock och jag lämnade in bilen på BMW-verkstad. Dom bytte bussningarna (silentblock) bak och vips så var körglädjen tillbaka! Kom undan med 1640:- BMW följer inte utvecklingen -Dom leder den... |
|
|
Bra att mina tips kan hjälpa. Det är inte särskilt svårt. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Det är garanterat bärarms bussningen bak som glappar och den är inte speciellt svår att byta! Kolla denna Länk så får du lite tips! För lämnar man in de så blir de dyrt!! **Min bil är ett långtids projekt som kommer gå undan** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.