AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.439

303 på Autobahn

Sida 2 av 2
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Jag läste en gång en intervju med Stanley Dickens, om att köra riktigt riktigt fort. Han sa vid nåt tillfälle nåt i stil med att det är förvånansvärt många tankar som hinner fara igenom huvudet på kort tid när man kör i 400 km/h... Punkteringar och annat som man kanske inte rår över själv. Han är ju en av rätt få svenskar som faktiskt har riktigt riktigt fort. Själv tycker jag inte att det är nån större njutning att köra över 200 km/h.

Stanley D tyckte inte att 400 km/h var så njutbart, skall tilläggas.

Inte en BMW till...
Det är ju onekligen en rätt häftig känsla att ligga i +250 km/t, särskilt när bilen ligger som ett strykjärn på vägen. Det som förstör upplevelsen är att man måste koncentrera sig maximalt på dessa omkringliggande olycksriskfaktorer t.ex medtrafikanter.

// Lazze
Länk
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Håller med dig " Mr Shhh" det är ingen som helst njutning att ligga i de hastigheterna. Sedan tror jag inte det är pyspunkan som man är rädd för i de hastigheter som en i ett inlägg sa, nä det är ju en däckexplosion man är rädd för.
Sedan såg jag också att det var på autobahn det hände, men var, vilken sträcka, det såg nämnligen ganska platt ut... norra delarna av Tyskland?? Någon som vet.

Vänligen Tommy. 140+ är min fart på autoban.

NoFear
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Skulle vilja åka i GT2:an, den sackade inte ihop alls...

0-345 km/h på 50 sekunder eller vad det var de sa på TV... Fan killen höll ju på att tappa luften när han drog fullt....

Det är så en bil ska gå!

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
260 km/h i en trimmade Firebirdcab-67 400 sixpack en otrevligare upplevelse är få förunnat.
Riksvägen blev till kostig (tunnelseende:))pyttsan) som att köra dyngkärra på en planka:)))
enda kulfaktorn med den bilen var Kooorååmandet under huven av dom tre Holleys, Samt att bilen petade på 0-100 på 5sek.
(ungdomssynder.) Såldes nån gång 82-83 till Strömstad.

///MVH Hasso
Länk

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Sträckan som det hela utspelade sig på är "A395 heading from Braunschweig into nowhere".(Brunswick)

Det är i norra tyskland.

Länk
Ja
760
JanF
530i-93
Om ni vill prova och dessutom har en bil som inte behöver långa sräckor för att komma upp till 300 km/h så har både sträckan Lubeck-Hamburg och Rostock-Berlin helt ok partier för 300 km/h.
JanF:

Tyckte inte att sträckan Rostock-Berlin hade några bra partier för hastigheter+300km/h inte när jag var nere dvs Juni-03.

Däremot sträckan Munchen-Berlin där finns det flera ställen där man lätt kan sträcka ut bilen:))
JanF:

Tyckte inte att sträckan Rostock-Berlin hade några bra partier för hastigheter+300km/h inte när jag var nere dvs Juni-03.

Däremot sträckan Munchen-Berlin där finns det flera ställen där man lätt kan sträcka ut bilen:))
Ja
760
JanF
530i-93
Rostock-Berlin är ju mest 2-filig så det känns ju i magen om man drar förbi en lastbil i den hastgheten. Annars tyckte jag det var rakt nog för mig. Visst finns det mycket rakare sträckor längre söderut,
JanF:

STräckan Munchen-Berlin var nästan 3-4 filig det enda som var trist är dessa vägbyggen som pågår i hela Tyskland. Det är bara att hoppas att pengarna räcker så att det inte blir som i Sydamerika......
herregud å jag tyckte 240 var snabbt.......

Länk
Ja
760
JanF
530i-93
Alla har väl olika gränser, en passagerare fick nästan monteras ut med dörrhantaget kvar i ett krampaktigt grepp efter 240 mellan Lubek-Hamburg, jag tyckte det var söndagsutfärd.
JanF:

Det beror nog på vilken bil man sitter i skulle nog inte vilja åka så fort i en Corolla 1.6:))

Ja
760
JanF
530i-93
Tror inte lååååååååååånnnnnga raksträckor gör att man når 300 ändå i corollan. Då behövs en nedförsbacke av typen fritt fall.
Det såg ut att gå i kanske 200 om man kollade skylat o sånt!

Linna
Det såg ut att gå i kanske 200 om man kollade skylat o sånt!

Linna
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Det är det som är det tråkiga i Sverige; det är väldigt sällan man kan (säkert) dra ut växlarna 4,5 och 6...

___
BMW CS #5221
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.