AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.000

Demontering baksäte E36 -92

Ba
55
Baron
523 -96 (E39)
Någon som vet hur man får bort baksäte/ryggstöd på ett enkelt sätt?
Mi
12
MikaelA
325ic 94
Tjenare, om jag inte minns fel ska det bara att dra loss ryggstödet i överkant först och sen lyft ur det i underkant.
Sätet ska bara vara att trycka nedåt/innåt för att haka lös den. Vet inte hur ryggstödet sitter på E36, men jag hade tre skruvar, en i mitten och två på sidorna, (som man kom åt efter att sitsen demonteras).

Länk
Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW.
Har också en skruv i mitten på sätet, men det har du nog inte på e36.(?)

Länk
Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Tag först bort sittdynan. Ta tag i framkant med båda händerna och dra rakt upp. Den lossnar då och du kan lyfta ut den ur bilen. Ryggstödet lossar du genom att föra ner ett lämpligt verktyg i skarven mellan ryggstödet och hatthyllan och bända en del, så snäpper den loss i överkant. Det sitter två fästpunkter i överkant, strax utanför nackstöden, så det är lämpligast att föra ner verktyget där. Använd helst ett rent och rätt brett verktyg.
Efter detta är det bara att lyfta ryggstödet rakt upp, c:a en decimeter och lirka ut det från säkerhetsbältena.
Ba
55
Baron
523 -96 (E39)
"Snäppfästen".Det kan jag tänka mig,eftersom det inte finns några skruvar eller annat överhuvudtaget.Tackar så mycket.
angående borttagningen av ryggstödet i baksätet så är det bara att hissa nackkuddarna lite, sen sticka ner händerna och dra med sin fullaste kraft så slipper man mecka med vtg o div grejer som kan förstöra klädseln. tror man ska börja på pass. sida där är det mer spalt mellan ryggstöd och hatthylla, sen kan man ta förarsidan!

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Prova gärna med bara händer först. Jag kan tänka mig att dessa "snäppfästen" sitter olika hårt från bil till bil. På den 328 E36 jag hade var det nära att jag kunnat pressa ner fingrarna tillräckligt, men det gjorte lite väl ont, varför jag tog en rejält bred skruvmejsel, vilken gick att lirka ner utan att skada klädseln.
...och som en fortsättningsfråga:

Någon som vet hur man får lös nackstöden? Sitter dessa bara som in i helvete, eller är det något speciellt man måste göra?

Är lite orolig att dom skall pajja.. Ryggstödet och sittdynan är för övrigt enkla att både ta av och sätta tillbaka! Bara att rycka, med milt våld då förståss!

// Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.