|
|
|
|---|---|
|
Hej,har köpt min första BMW,en Touring 525 24V 1993,en underbar bil att köra,går jämnt,fint men saknar drag i motorn..Den känns"seg" och jämfört med en likadan Sedan 93 så är det mkt stor skillnad.Min drar jämnt och fint utan att rycka e.dyl,känns bara trög.Någon som har en idé om vad att kika på? Tackar! Mvh/Håkan | |
|
kan vara en massa saker, jag hade liknande symptom när kamaxelgivaren hade gett upp. Knappast något jag hade gissat mig till.. kan bero på lamdan, kanske luftmassemätare, bromsar, bränslefilter, tändstift, tändspolar mm. Du kan ju såklart börja med att kolla så inga bromsar eller handbroms ligger på. att stiften ser bra ut, därefter bör du nog göra en avläsning av felminnet. BMW eller de flesta verkstäder som servar BMW kan hjälpa dig med det. Kan vara bra att kolla lite priser för detta, det kan variera ganska kraftigt, bmw i göteborg ville ha 400:- Wölkes 700:- tex. god jakt:-) |
|
|
Om bilen har gått långt så kan den helt enkelt vara "nerkörd"...är inte bilen servad som den ska samt misskött så är det ett vanligt problem att de kan kännas trötta.... // Dr. H |
|
|
Förresten, välkommen in på forumet.... // Dr. H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.