|
|
|
|---|---|
|
Hej alla har en fråga nu!! 4 e bakaxeln som sitter på sen jag köpte min bil i mars!! Den är på väg att gå igen!! kan man laga den innan den går paj helt? eller blir det till att byta igen!!? pallar fan inte med den jävla diffen mer! Linna | |
ormen |
varför "går de"? kör du som en tok? testa med typ m3 diff -för det är väl differentialen du menar när du skriver bakaxel... Kör så det ryker tills det rasar, o då tar du fram verktygslådan eller ringer en vän. |
ant |
Vad är det för typ av differential som har setat på bilen och inte orkat med trycket? Är det lamelldiffar som har gått sönder? Har du vickat i rätt olja? ====== Min bil:Länk |
|
Hur mycket hjulspinn åker du med? MVh Asken |
|
|
Det måste ju vara något mer som är fel. Diffen håller för bra mycket om det runt omkring är sjysst. Kolla efter taskiga bussningar och sådant. just M3 diff är inget riktigt bra alternativ till en 320i, alldeles för hög utväxling. |
|
|
okej!! men alltså! Om jag sänker bilen när den är bytat då rör den inte sig så jävla mycket i bakvagnen när jag gasar på! kan det var det som gör det? alltså när jag drar på nu så går den ner som fan i röven! kan det vara så att drivaxlarna inte pallar med det då? det är alltså kuggarna i diffen som gått varje gång!! Linna |
|
|
hur ofta byter du bakdäck egentligen? /Per |
|
|
Verkar helt magiskt att en 320 med sina 120hk kan dra sönder diffar på det sättet.. Har du nån olja i diffen? :) ///Jesper |
|
| 129hk ska det va... | |
| Något måste vara fel i den bilen!! Har du ordentlig koll på nivån i klumpen?? | |
| Med mycket hjulspinn på ett hjul så räcker det med 70 hästar för att man ska paja diffen.Böt fyra st på ett år i min 142a jag hade som första bil. | |
bmwracing |
Min erfarenhet är att det är diffdreven som inte håller. (gäller även volvos axlar) En riktig svetsning av dreven är det som gäller...agadiff alltså. Eller ännu hellre en riktig lammeldiff. |
|
1: har 125hk 2: olja finns i diffen 3: däck bytes vid behov hehe!! Så jävligt kör jag faktiskt inte! det är därför jag stör mig på att den går sönder!! Linna |
|
|
Fan, nånting måste ju vara helt snett.. Har du kollat så att bakvagnen inte är helt skev, eller att hjulen har olika rullomkrets eller något annat som kan göra att diffen helt enkelt "dras" av pga att bilen går snett? Fan, kass beskrivning, men ändå.. // Björn |
|
|
Hmm jag har ingen jävla aning om vad det kan vara!!! Linna |
|
|
Det här är långt från fakta, men jag har läst om problem med obalanserade drivaxlar som orsakar diff-ras. Har du haft problem med vibrationer i bilen som du inte kunnat härleda till dålig balans på hjulen så kan det vara drivaxeln som fått sig en smäll. BMW 325iX Registry Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.