|
|
|
|---|---|
Buster |
Jag skall om några veckor lämna in min bil på MrCap. Bilens färg är bostongrön. Jag har läst en del inslag om att MrCap både skulle göra både bilen superfin eller grådaskig + lättreplig i lacken. Vad gäller?? Skall jag låta bli?? Tack på förhand. |
|
Låt inte bli... Gör behandlingen farsan gjorde den på sin bil för nån vecka sen och det vart superbra... I stort sett alla repor gick bort... Bilen blir iallafall inte repigare... Jag och min far är väldigt nöjd med resultatet... //Cosmos Söker 520 E28 eller 323 E30!!! |
|
Buster |
Vad jag menar är att efter en avslutad behandling har vissa sagt att bilen blir lättare att repa än innan behandling och beroende på färg även matt vid tvättning. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det är nog mina kommentarer du reflekterat över för min bil som är montrealblå så var behandlingen det sämsta som hänt den bilen.Bilen hade rullat 4000 sommarmil, pedantskött så den var nog väldigt onödigt att göra en såden behandling på men Bilsalongen i Skövde verkar lämna in alla sina bilar till MRcap på rek.De ligger nämligen väg i väg.Det är så här du lämnar bilen till MRcap därefter måste du använda MRcap tvättmedel och deras övriga produkter.endast. bilen går ej att maskintvätta med borstar. efter 18 månader är det dags att lämna in bilen igen och betala runt 1500 för en uppdatering för behandlingen ska hålla sig.Så står det i pappren som var med från MR Cap.Min bil blev repigare och grådaskig i ytskiktet för varje tvätt. För och inte tala om hur bilen såg ut efter en maskintvätt som jag var tvungen att göra lite snabbt pga tidsbrist. Nu vill man ju helst använda bilvårdsprodukter som finns att tillgå på närmaste håll.Jag vaxar och polera mina bilar minst 3ggr om året Då fyller MRCAp ingen funktion det är enbart för folk som är lata och inte orkar sköta sin bil på ett ordentligt sätt. Det sa de på MRCAp i Skövde när jag ringde och frågade hur man fick bort den.svar maskinpolering. maskinpolerade bilen med sonax bilpolisch 95% av alla repor borta Bilen såg ut som NY. vaxade, den har hållit sig mycket bättre än före lackbehandlingen är ej alls så repkänslig. man tordes knappt gå i närheten av bilen förut.Så sköter du din bil så är behandlingen inget för dig. alternativet är att lämna in bilen till ett proffs för maskinpolering och vaxning varje vår för att fräsch upp den inför sommaren, behandlingen blir inte bättre bara för att det står MrCAp på den.Dagens vattenbaserade metalliclacker verkar inte ha samma tålighet som de "gamla" Samt att BMW "fuskat med klarlacken på ytor som inte syns vilket försvårar renhållningen ytterligare. Ska du behandla bilen välj en annan behandling. (Självklart så sken bilen som ny när jag köpte den) Jag har hållit på med bilar i 30 år och aldrig varit med om något så känsligt som MR CAp behandlingen. Och det här är min erfarenhet andra får får ju ha sin.Kolla in "Stackens bilvård" Hemsida där kan du läsa en hel del matnyttigt Med vänlig hälsning Hasso |
Buster |
Hasso: Så vad jag borde göra är att låta bli en MrCap behandling (är pedantisk, tvättar så fort den blir smutsig med YES diskmedel) dock vill jag göra någonting åt mina smårepor över hela bilen är då en maskinpolering med sonax bilpolish att föredra?. Vart kan jag vända mig ang maskinpolering? Bor i Stockholm? Tack för allt. |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Du är nog inte rätt kund för MRcap. Sonax bilpolisch fungerar säkert utmärkt på din bil också men det finns ju flera bra märken. Jag köpte en egen polermaskin på Mekonomen Waxmaster 700 oscillerande som jag modifierade med kardborrfäste för att kunna använda proffsrondeller. det tar ca 1,5 timme att göra jobbet själv (Avfetta bilen innan)Jag bor inte i Stockholm så det får någon annan svara på. Men det borde ju finnas en väldig massa bilpolerare bland 08-ttorna Det finns säkert seriösa också Stackens bilvård för tips. Länk Hasso |
| Buster, åk till Team1 (fd BVS) i Västberga och be att få prata med Micke eller Jocke. Oerhört proffsiga och hjälpsamma. Jag har alltid varit helnöjd med mina bilar. Säkert inte billigast i stan men de kan sitt jobb. Be dem titta på din bil och komma med ett förslag på vad det kostar. På www.team1.se kan du också se vad de olika behandlingarna kostar. Lycka till! /RS2 | |
Duttefreak |
En kompis har jobbat på Mr Cap och de dåliga erfarenheter som en del kunder får beror inte på själva metoden utan på slarviga arbetare. För kompisen tog det 4 timmar att behandla en bil vissa andra så gick det bara halva tiden. Så skyll inte på behandlingen utan på den som utför arbetet. |
|
Burster kan tipsa om Sthlms bilvård, valhallavägen 156 086650810, duktiga. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
hasso: Har ocså Gjort samma som du... köpte en waxmaster, monterade kardborre-fästen och använder sen "proffs" hättorna. Funkar skitbra! Har man bara lite intresse för det här med bilvård och "orkar" satsa några timmar ett par gånger per år så...... Ingen som har provat SONAX proffsserie? Har tidigare använt deras vanliga sortiment men deras hårdvax går ju inte att maskinpolera bort?? Provade AUTO GLYMS produkter och dom funkar rätt bra men har som en förkärlek till SONAX:) Leffe Kör så he ryk!!! |
|
Det är ju en ganska tacksamt arbete för det blir J-Ä ligt bra.Det blev sonax för att det var extrapris just då. det fanns en hel massa olika märken på mekonomen att välja på. Någon gång i framtiden kanske man behöver ta till nåt "grövre" slipmedel. Hasso |
|
Appropå polering på firma, jag håller med Asken, Sthlms Bilvård är riktigt duktiga och rekommenderas varmt! Hellre stor & rapp än liten & slapp... :-) |
|
BeeMWe playboy |
Vad kostar en sån här lackförsegling typ? Är på jakt efter en fin 320/325a (E30) 88a eller nyare, sv-såld med s-bok (eller import med s-bok stämplad hos BMW). Gärna nära Uppsala/Sthlm. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
Sthlms Bilvård tar 2000:- med ettårsskydd, minus 10% om du är medlem i någon motorklubb, typ bmwcs. Hellre stor & rapp än liten & slapp... :-) |
|
bmwluver |
Visst är det väl så att är det 'skit bakom spakarna' så blir resultatet därefter! Har själv lämnat in min 323:a hos MrCap i Bromma de gjorde ett skitbra jobb. Har de dock en dålig dag o killen är bakis, klart resultatet blir sämre...Man får väl utgå ifrån att det är proffs som håller på... eller? Undrar vad Konsumentombudsmannen har att säga om firman, nån som vet nåt? |
|
Har goda erfarenheter av Ditec lack-konservering men jag valde att prova mr Cap:s på nya kärran. Jag vill ge dom en chans samt bilda mig en egen uppfattning/erfarenhet. Dock hoppas jag på det bästa. Vill också passa på att rekomendera lackskydd på bilar överhuvudtaget om man är lat som jag och tvättar hela bilen på 10 min. |
|
Chris: Glöm bara inte att köpa all deras produkter shampo, avfettning osv för det är de enda du kan använda enligt den dokumentation som följer med. Använder man andra produkter så förstörs behandlingen. Lycka till Hasso |
|
Du behöver inte använda Mr.Caps tvättmedel å sånt skit det står det bara för att dom ska sälja mer av sina egna produkter.... Går lika bra med YES Diskmedel eller vilket schampo som helst... Även den här uppgraderingen av behandlingen är lite onödig då lackbehandlingen höll på en kompis bil (röd) i ca 4år utan uppdatering... Det är bara ett sätt att försöka tjäna lite mer pengar.... Men det är klart värt att göra en lackbehandling på Mr.Cap då det blir ett mycket bra resultat.... //Cosmos Söker 520 E28 eller 323 E30!!! |
|
|
Hej ! Visst blir bilen ren med Yes...men den torkar ur lacken,lite som att använda kallavfettning,använd i stället ett bra bilschampo som "återfettar" lacken lite, så håller den sej blank och fin längre. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.