|
|
|
|---|---|
|
Hej! ska kolla på en bmw 750ia-90 24000mil i morgon det är något med lådan säger sälgaren den rycker till när den ska lägga i sista växlen vad kan de vara tacksam för snabba svar den ska växla mjukt å fint ända till sista växlen kan de va nått alvarligt? | |
|
Sista växeln är väll en mekanisk direktkoppling. Min 528 gör på samma sätt. Alla växlar går i mjukt och fint, men om man gasar hårt och släpper, så går sista växeln i ganska hårt. Har varit så i flera tusen mil. Varken blivit sämmre eller bättre. Så risken för ras är nog inte så stor. ///Jesper |
|
|
Så som J.Dredd beskriver det har jag haft på alla mina automatare jag haft Mercedes,Mazda och nu då min BMW 740i-93:a. Så det är nog bara så att när man gasar och sen släpper gasen så slänger lådan i sista växeln. |
|
|
Hej bille35! Det är nog lockuppen du menar som sista växeln.som brukar gå i vid CA 100 km/h.Det är helt normalt att den går i lite hårdare än växlarna ,så det är nog inget att oroa sig för. |
|
bille |
ok återkommer i kväll med besked om bilen. Mvh |
bille |
hej! har varit å provat den nu den fungerad bra i lådan allt annat på bilen var mycket bra som stötdämpare bromsar stag bussningar m,m hade de inte varit för färgen på bilen så hade jag köpt den konstig grön färg priset var bra 25000kr provade inte att pruta. kollade även på en mkt fin bmw 525ia -92 import 20500mil absolut rostfri gick mycket fint i motorn + lådan utr= elhiss fram servo elspegl cdspelare org aluf bra däck ac fungerar mkt fin i lacken han begärde 39900 fick ner den till 35papp kan de vara en bra affär är lite tveksam tycker de va lite för lite utrustning vad tycker ni? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.