|
|
|
|---|---|
|
523T-97 Hej! Vid körning i konstant hastighet rycker/missar motorn som om en farthållare går i. Detta sker som ett ryck och sedan går den helt normalt igen. Bilen är ej utrustad med farthållare. Händer i ca 90-100 km/h och ganska sällan .... Vad är problemet? MVH Ubbe | |
|
Samma på min och har varit det i 3 år, BMW har kollat på det och bytt membran o massa annat och det är fortfarande inte löst. om jag ligger i 100-110 km/h händer det inte så jag och en BMW mek tror det beror på att 4 o 5:an ligger för "nära" varandra vid 90 så lådan har svårt att välja. Kan ibland vilja lägga i 4:an men ångar sig och vice vers.. Dock en teori bara. Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
Men å andra sidan om du inte har en automat så vete fa*en.. Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
Tack..... tyvärr är det inte en automat ...... men tack i alla fall! /Ubbe |
|
|
Kan vara en tändkabel som är trasig. Detta kan göra att den missar sporadiskt. Det går att mäta upp tändkablarna vid vilken bilverkstad som helst. |
|
|
kanske är ryckutgämingsgummit på mellanaxeln som är slut?? Brukar få samma symptom! |
|
| Jag skulle tippa på att det är kamaxelgivaren som är paj. Det är ett vanligt fel på 523 och 528 i de tidiga årsmodellerna (96, 97.) Det ser du genom att be BMW köra en diagnos på din bil. Dock ganska dyr mojäng har jag för mig... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
De kostar runt 750 spänn st så det är väl överkomligt och det är inte relaterat till nån årsmodell utan går även sönder på nyare årsmodeller. Men en diagnos är att rekomendera, det går även att utläsa om någon cylinder tändningsmissat det registraras i minnet. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.