|
|
|
|---|---|
blyger 316 compact |
hej tänkte köpa nya fälgar får man plats med 7,5 17'' 225 fram & bak i en 316 compact??? mvh martin |
|
Välkommen! (tredje nya medlemmen jag sett idag... hittills =) Det beror på fälgens inpressning (ET-värde). Med rätt ET ska det inte vara några problem med 225or på en compact gissar jag. Är väl samma skärmdjup som övriga e36:or? Använd gärna forumets eminenta sökfunktion (Högst upp, "Sök inlägg"). Där får man massa bra information om man slänger iväg en klurig fråga =) //Koffe |
|
|
Med rätt inpressning på fälgarna går det att få dit 225:or, precis som Koffe skriver. Bakskärmarna är lite trängre än vanliga E36, men fram är det samma. Jag hade en 316i Compact med 225/50/16 på BMW dubbeleker (Styling 30) med ET 46mm och det gick fritt även med 30 mm sänkning (men det var inga stora marginaler!). Vissa tidiga Compacter kan behöva modifiera skärmarna och/eller ljuddämparen med 225mm däck. Styrbegränsningssats är "obligatoriskt" vid däck som är 215mm eller bredare i främre hjulhusen, annars tar det i vid fulla rattutslag (det gjorde min). Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| går väl o klämma dit ett par 17" me? :P | |
|
Om man har rätt profil på 17", tar inte de mer plats än 16"! 225/45/17 borde funka bra, men det är som sagt viktigt att fälgarna inte har för lågt ET! (Det blir inga stora marginaler med 225:or i bakre hjulhuset!) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Hva med 235/40-17 og 40mm senking fram? Hvordan fungerer det? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.