|
|
|
|---|---|
|
eller kan man ta bort den första burken för att få lite "goare" ljud? Kanske låter alldeles för mycket? | |
| Till skillnad från e46 så är e36 ett ganska enkelt kapitel att få gott ljud i. Beställ en sport ljuddämpare från supersprint eller eisenmann eller feritta. Och du blir garanterat nöjd med både ljud och kvalite. | |
|
Jag har tvärt om problemet. jag har orginal ljuddämpare som det hänt nått med...när jag drar så låter det som en rally bil...nästan. Hade varit bättre med lite diskret ljus istället. Känner mig som en 18 åring som avgas trimmat bilen. Anti-volvo |
|
| rosthål möjligtvis? | |
|
Nej inga hål förutom där bak :-). Många tror att rören läcker men jag har kollat dom. Jag tror att ehhh inälvorna i den bakre dämparen har förvunnit eller nått. När bilen står på tomgång och man ställer sig o lyssnar är det så man får rysningar vilket härligt muller. Men tyvärr så blir det lite överdrivet när man gasar till. Anti-volvo |
|
|
Innanmätet i en ljuddämpare kan lossna/rosta sönder utan att man ser det på utsidan. Har hört om flera BMW-ägare som har haft originalljuddämpare som gått långt/länge där yttre delarna var plåtfriska, men som rostat sönder inuti. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Kanske man kan trycka in lite gullfiber he he Anti-volvo |
|
|
De är ganska vanligt på långmilade e36. Precis som du misstänker så är dämpmaterialet nästintill borta därav ljudet. Köp en ny bakre dämpare, mekonomen har, även bmw såklart, så blir den avsevärt tystare Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.