|
|
|
|---|---|
|
Vad är det för fel på tomgången om den ligger på 1500-2000 rpm på en 320i -85? Den sjunker lite efter man har kört ett tag, men den ligger ändå ganska högt. Vad ska den ligga på egentligen? Hur löser man detta så den blir lägre. //Schnitzer | |
Mangemannen |
Kan vara lamdasonden. Kolla den Bytade den på min bil och det blev mycket bättre. // Magnus |
| Lamdasond kom inte förrän katalysator och motronic introducerades -88, så det är inte ditt problem. Snarare att en slang är spucken på insugssidan. På min 320i -87:a var det en grov slang på insuget som var nästan helt av. | |
|
Jag får kolla om det är någon slang som har gjort sitt så får jag se om det blir bättre. Tack för svaren. //Schnitzer |
|
|
Hejsan hadde samma problem på min innan, misstänkte att det var en slang som var sprucken eller luftmängdsmätaren som var kass....Luftmängdsmätaren har ett så kalla ett spjäll inne i som ska ställa in sig efter hur mycket man ökar m.m, det brukar vara fjädern inne i luftmängdsmätaren som é kass....Men jag bytte motorn i min bil eftersom jag small min gamle, så jag slapp det...Men du får pilla med det... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.