AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
937

Bränsletrycksregulator och erfarenheter?

Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Har en bestämd känsla av att det finns ett begynnande problem med dessa gynnare.
Verkstadshandboken vid felsökning säger att mina symptom(bluddrar vid hastigt gaspådrag stillastående)motsvarar just detta fel.
Har nån haft liknande symptom?Och är det nån som vet priset på regulatorerna.
Mvh Dic.

Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Tillägg på frågan!
Är det samma regulator på 2,5L motorn som M70 då givetvis har i dubbel uppsättning.
Mvh Dic.

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Har själv liknande problem. Vid hastigt gaspådrag så bludrar bilen bara till och i värsta fall dör. Har du löst problemet Dic eller var det något annat fel på bilen?
Paap Reeder
Hallå Dic!

Med viss reservation så vill jag minnas att när jag i mekens början frågade på priset på dessa så TROR jag att det låg en bra bit över 2000:- per st.

Men Dic det är jätteenkelt att kolla - lossa bara slangen mellan spjället och regulatorn och bara att suga upp ett vacum med lungorna .... och kolla att det håller.
Då är membranet tätt.
Skulle membranet läcka kommer det att dra in soppa direkt i plenum - via spjällhuset - och den skulle aldrig kunna gå ens någotsånär rent på "tomme".

Funktionen "åt andra hållet" d v s att den verkligen lättar på br.trycket - den kan ju vara helkleggad? - så skulle soppaförbrukningen direkt öka med 20% ... spec i stadskörning.
Ligger man för öppet spjäll på Autobahn är ju vacumet noll i plenum och den sprutar in mera.

Vad skulle den tekniska förklaringen vara till att den bluddrar vid gaspådrag med kassa vacumventiler .... ?

Kan kanske finnas ngn förklaring ändå ... ty med dessa V12:or finns inget nytt under solen .....

MVH /// Paap R
Paap Reeder
.... svänger du förbi kan du få låna en br.tryckmätare för koll.
(Med detaljerade "provanvisningar")

... ring först så jag inte är ute och åker Volvo B20 på böljan den blå....

MVH /// Paap R
svardska
ligger i vassen och lurar och väntar på att du ska komma och byta ut din senaste mot en fransk flicka på 170ps ;-)

MVH
k´sVärd
It´s my way or the highway
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Dåligt svar på gas kan också vara tändningen, min 735:a nästan dog helt när man gas till innan jag bytte stift, två dåliga tändkablar och gjorde vid fördelarlocket. Den gick på tomgång men var i princip okörbara annars. Gnistan dränktes helt enkelt i den extra soppa som kommer när man trampar på tror jag. De gamla stiften såg konstigt nog rätt bra ut ändå..

//Magnus

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Tändkablarna.. hmm. ska kanske mäta upp dem innan jag köper nytt insprutnings system.

Det konstiga är att nu har alla symprom försvunnit igen.. Har ifs bytt soppafilter och olja på bilen.. ska fixa lite luftfilter och nya stift i veckan. Har hällt i en del spridarrengöring.. så vi får se om det hjälper lite också..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.