AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
400

Bilporvnings fråga ang blinkisar...

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Hej!

Jag har precis kommit över ett par begagnade men oanvända sidoblinkers till E34 som jag funderar på att slänga på bilen.

Jag vet inte hur glada sbp är i att man har mörka blinkers?

En kompis har haft stora problem med att få igenom sin 02:a på besiktningen tack vare tonade lampor. Vilka regler gäller?

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det beror på vad du menar med mörka blinkers...

En körriktningsvisare kan vara mörk, det är helt ok om den är godkänd i det skicket. Är den däremot ändrad från sitt originalutförande för att bli mörkare är den inte godkänd!

Kraven på korrekt märkta och godkända körriktningsvisare gäller bilar nyare än 1984 års modell. På äldre bilar finns endast kraven på geometrisk synbarhet, ljusstyrka och färg!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Fick igenom min med grå tonade sidoblinkers..dock originalköpta ej hemmasprayade..huvudsaken är väl att dom lyser gult när du blinkar..om dom gör det ska det nog inte vara några problem

//Roffa

--------
Min BMW - Länk
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Jesperado:Vet du hur märkningen ska se ut för att dom ska vara godkända i sverige,när jag köpte dom fick jag med ett papper på att dom var godkända i tyskland..

//Roffa

--------
Min BMW - Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Dessa är nog inte sprayade... iaf inte vad jag kunnat se... så jag hoppas att det inte blir ngn 2:a på dem.

Tack för hjälpen gubbar!

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det ska vara en E-märkning innehållande godkännandenummer och placeringsmärkning. Att någonting är godkänt i Tyskland behöver inte betyda att det är godkänt i Sverige.

Körriktningsvisarna får egentligen inte blinka gult, orange ska det vara!

Man kontrollerar normalt inte märkningarna vid en kontrollbesiktning, det ingår inte i kontrollplanen. Problemet med en märkning är att den ser precis likadan ut även efter att man t.ex. målat på glaset.
Det är först när någonting är uppenbart ändrat eller felaktigt man bryr sig om det...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Ok..tack för svaret!

Tänkte orange men skrev gult =)

//Roffa

--------
Min BMW - Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.