AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
405

Varför går inte mitt nackstöd upp?

Jag skulle idag justera nackstödet på förarstolen det är elektriskt, motorn gör ljud ifrån sig men nackstödet rör sig inte.
Det gick att trycka på nackstödet och då drog den ner det med motorn men upp vill den inte.
Vad kan det vara???
Är det lätt att fixa även om man inte är ett dugg bra mekaniker?
Tacksam för svar.
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Hej, Kolla om den här länken kan hjälpa dig: Länk
Svärd
Det borde gå att göra så här. Gjorde det på min: Ta loss motorn och lossa wiren från motorn. Pilla sedan bort den lilla metallhylsan längst ut på wire-höljet och skär av ca 1cm av höljet. Sätt tillbaka hylsan och sätt tillbaka wiren i motorn. Antagligen är wiren för kort i förhållande till höljet och når inte hela vägen in i antingen motorn eller snäckväxeln som skjuter nackstödet upp och ner. Räcker det inte med 1 cm så får du prova dig fram om det känns som det är på rätt väg och ta av lite mer av höljet. Mina funkar perfekt nu!

//Martin
Svärd
Motorn hittar du förrästen på baksidan av stolen innanför skalet. Dra ut skalet i nederkanten och skjut det sedan neråt så får du bort det!

Lycka till. Har man lite teknisk förståelse och vet hur en skruvmejsel fungerar så borde man klara av det.

//Martin
Tack för tipsen, jag ska prova dessa idag och se om det fungerar eller om det är det som är problemet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.