AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
444

Sökes 540 Touring E34 !!

Jag behöver en kombi !!
Är det någon som vet av nån E34 540 Touring till salu.
Den skall vara Daytona eller Avus ! Samt automat.

Och snälla ni, hänvisa mig inte till BMWBörsen, där har jag redan lagt ut en annons utan framgång !!

// MM
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Om du tycker om import så tycker jag att du ska köpa en från Tyskland. Annars finns det säkert bra exemplar från Sverige också om man tittar. Det låter som du behöver en kombi bil, då kan du importera en, men det är ingen idé att importera en bil för att göra vinst på den. Det förlorar man oftast på.

//Schnitzer
Jag har importerat flera bilar tidigare men orkar inte åka nu, hoppas hitta ett vettigt objekt i Sverige

// MM
De
145
Dexx
523 E39
Hej, Jag vet en 540 (94-95) som ser väldigt fin ut. det är bara ett krux, bilen är sexväxlad, men i mina ögon är det bara en fördel. Men annars så finns bilen på Wärmdö. Om intresse finns så kan jag ta reda på lite mer ingående fakta om bilen. M.v.h dexx
Hallå Dexx !
Egentligen var jag ute efter en Automat, men kolla gärna vad det är och återkom.

Tack !

// MM
De
145
Dexx
523 E39
Hej Skalon, Här kommer lite info på bilen. BMW 540 1995 års modell,16 000 mil,6-växlad,dubbla airbags,klima,elfönster runt om,executive-paketet,shadow-line,nya Hamann-motorsport 17" med däck(värda 40 000kr),ny koppling,bilen är importerad,bes, lacken är inte BMWs klassiska diamantsvarta, utan en svart metallic som skiftar i blått(BMW orginal) Jag har inte provkört bilen själv, men utseendemässigt så är det jäkligt snygg både in och utvändigt. Jag har däremot kört 540 manuell och jag måste erkänna att den slår min lätt, bäde i känsla,fart och förbrukning. Priset han vill ha är 125 000.... men jag är säker på att han släpper den för 105-110 000. Hör av dig om det finns frågor eller intresse....... M.V.H Dexx
De
145
Dexx
523 E39
Var det inte av intresse Skalon ? Hör av dig . /dexx
Hallå Dexx !
Nej, jag tror jag avstår, har haft både manuell och automat på 540 och föredrar automaten. Dessutom funderar jag på att ta en sväng till Tyskland själv istället !
Men tack ändå för tipset, jag har vidarebefodrat det till en annan spekulant !

// MM
De
145
Dexx
523 E39
Oki Skalon, Lycka till i Tyskland...

/dexx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.