|
|
|
|---|---|
dunstan |
Vad har Ni för erfarenhet av olika taxi bolag då det gäller väg vett? Tycker att vissa bolags chaufförer alltid utmärker sig när det gäller snigla i vänster filer etc... Tex. Globen taxi eller vad de heter. 9 gånger av 10 på motorvägen ligger de i vänster filen och sniglar och vägrar att flytta sig. Otroligt störande. Kul att höra vad Ni andra tycker! |
|
Känns som dom flesta taxiförare inte orkar bry sig om övrig trafik. Man kan ju tycka att en förare som kör hela dagarna skulle bli en bra förare, men tyvär så verkar det som att dom blir avtrubbade istället. Blir ju inte bättre av att dom sitter å knappar på taxametern å vinglar över hela vägen heller. ///Jesper |
|
|
Dunstan: Körstilen har nog mer med själva individen att göra än taxibolaget... Utgår från att du menar taxi i Sthlm och inte hela Sverige. Jag har åkt ganska mycket taxi (olika bolag) i vår vackra huvudstad och inte märkt någon speciell trend. Har dock fått uppfattningen att det är ganska stor personalomsättning bland chaufförerna, känns som att taxiyrket utövas tills något bättre dyker upp. Det kan ju påverka kvalitén... roadZter |
|
dunstan |
DanneZeta: Ja jag tänker på Stockholm. Tänker mest på hur vi i andra bilar upplever taxi bilarna. Tycker att vissa Taxi bolags bilar kör betydligt sämre än andra!!! (jag kommer tex aldrig sätta mig i en taxi från de bolag som gång på gång är störande moment i trafiken när man är ute och kör själv) ;-) Ville bara se om det är fler som upplever samma sak eller om det är fel på mig! ;-) |
|
Jag låg efter en Taxi i 170 km/h påväg till Arlanda verkar fånigt o riskera körkortet för någon annan som man inte ens känner.. Han liksom jag gillar väl fartens tjusning men men.. i övrigt tycker jag de kör somom DE ägde vägen, lämnar sällan företräde smiter in på minsta lucka och tränger sig alltid före i köer - kör i Bussfiler!! Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
Åk miljötaxi om du är i Göteborg någongång, helst mitt i natten. Tog en miljötaxi hem från krogen engång, killen ligger 130 km/h på oskarsleden (50-väg) och verkar inte ha så bra koll på filerna!!!! Det värsta av allt var att han körde en sketen GolfIII som såg ut falla ihop vilken sekund som helst. Frågade han som körde om han hade blivit av med kortet någongång (i hopp om att han skulle fatta vinken), men icke... 3 gånger svarar han stolt istället. "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
| De flesta verkar sätta farthållaren på 100km/h. Sen spelar det ingen roll om dom kör i väasterfilen på E4 eller mellan cyklisterna på hornsgatan. | |
|
Åkte mycket, åker ibland taxi i Sthlm nu. Började med att ta det som passade (mycket direkt på gatan) men till slut blev det Kurir och Taxi Sthlm. Med dessa får man ett stolpskott ytterst sällan. 020 och alla småskuttar kör som sk*t och hittar sämre än en själv. Taxi Asken funkar rätt bra även om det blir en del häftiga accelerationer ibland ;) |
|
NOLL7NOLL |
Hehe såg en taxi backa rakt in i en parkerad BMW i sidan förra hösten. Jag frågade " vad håller du på med" Hans svar: Är det din bil? Jag: Nej Han: Skit i det då!! Jag: Öhhhö Han: hej då Tog reg nummer på bilen och satte på den andra och gick därifrån. Konstig filur den där chauffören. MEn såna finns det |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.