AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
670

Rost på E36

Hej
jag undrar över E36:ornas
rostbenägenhet, utsatta områden etc

Gud kör BMW
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag har sett mest rost på bagageluckan längst ner. Men det finns säkert på andra ställen också, men BMW:s karrosser brukar inte dra till sig rost i första taget. Har inte sett många E36 med rost.

//Schnitzer
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Mina föräldrars -94 (uttagen -95) har faktiskt varit inne på garantilagning av rost två gånger. Första gången (-01) så var det förardörren som byttes. Den hadde rostat på grund av en dålig svetsfog. Den andra gången så var det rost ovanför kofångaren vänster bak. Den har även lite rost längst ned på insidan av bagageluckan.

Det var inte mycket rost alls på varken dörren eller "hörnet" men det var inga problem alls att få det på garantin. Nu är dock garantin slut.
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Fick rost på bagageluckan precis under BMW-märket.En liten, liten fläck bara. Tänkte att det ändå var idé att visa den för BMW. Den står nu på verkstadens karosseriavdelning för byte av luckan. Det kallar jag service!
Sammy Lundin
bmw e30..Gammal kärlek rostar aldrig ;-)

MAX power
holmis54
Hur lång rostgaranti är det på E36?
Är det lika lätt att få en import rostlagad?
Har ingen rost men skulle vara kul att veta.
Jag håller med tidigare talare, E36 verkar stå emot rost väldigt bra...har inte sätt någon som haft mycket rost.
Ka
131
Kanada
328i -00
Jag känner igen den där rostfläcken som brukar dyka upp mellan BMW emblemet och nyckelhålet på bakluckan. Har haft det på båda två av de E36 jag haft. Trodde det var en tillfällighet med nu verkar det som det är fler som haft rost där. Min sista var en 98 som annars var i toppskick. Kan ju ha och göra med saltet de använder här i Montreal. Det är lite mer aggresivt här (funkar ner till -25 grader) än hemma i Stockholm, plus att de har ut tonvis av det på vägarna. En annan punkt som det kan komma rost på är bakre kanten av främre hjulhuset. Där det gärna fastnar en massa sand och grus mellan plåten och innerskärmen.

///Nicklas
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Stället som jag har sett mest rost på är längst ner på bagageluckan och i skärmkanterna bak
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.