|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Var på besök hemma hos kusinen i Dalsland. Vi drog ut en sväng i samhället och till min förvåning hälsade alla andra som hade bmw när vi möttes på vägarna. Precis som motorcyklisterna gör. Mycket trevligt var det i alla fall. Kommer hem till Karlstad och möter en bmw, av ren reflex så höjer jag handen och hälsar, men inte en hälsning tillbaka. Hälsar numera på de flesta bmw-bilar jag möter men aldrig är det någon som hälsar tillbaka. Jo vänta, en enda person har hälsat tillbaka. Skulle det inte vara kul om vi Bmw-ägare drog igång och hälsade på varandra? Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? Länk | |
|
Trevlig idé, men jag tror inte att den funkar i Stockholms innerstad. Här finns så mycket bmw att man skulle få ägna all uppmärksamhet åt att hälsa på folk och ingen åt att köra eller skälla på Volvoägare. My Bimmer is my mistress |
|
|
Skulle bli ett fasligt hälsande här i Stockholm..:) Men ser jag en "entusiast" BMW hälsar jag givetvist.. ///Jesper |
|
NOLL7NOLL |
Funkar.. men inte i sthlm.... skulle få binda upp handen i rutan eftersom man möter lika många bmw som volvo :) |
|
Hehe, men man kan ju köra nåt system där t ex alla E30 ägare hälsar på varandra. =) |
|
|
Ja det har ni rätt i, i Sthlm kan det bli jobbigt. Jo som "STAVROS" skrev. Alla E30 o.s.v. hälsar på varandra. Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? Länk |
|
|
Tanken är iof bra den :) Men, tror inte jag vill hälsa på alla E36 ägare.. Rätt många med fel innställning som åker E36. Inte meningen å stigmatisera en grupp, men dom flesta vet ju vad jag menar. Keps-ungdommar på 18 bast som bara vill synas +++ |
|
NOLL7NOLL |
Eivind: Jag har E36, när jag är ledig har jag skärmmösssa ( du vet en sån man ska ha nu på sommmaren) Jag vill synas då jag faktist stylat bilen lite.... Jag e dock 24... Kan inte du hälsa på mig då.. :) Jag är faktist rätt ödmjuk |
|
Eivind. Hehe. Nej därför skrev jag att jag "hälsar numera på de flesta bmw-bilar jag möter" =) Det finns de som man inte hälsar på. Har du råd att INTE köra Tyskt? Länk |
|
|
Detta inlägget påminner mig om när de var på förslag att införa en bmwpower hälsning. En spock liknande hälsning som skulle visa om vi var "medlemmar" av bmwpower eller inte. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Om alla kör omkring med ett finger i näsan så vet vi att vi möter en BMWPower kille/tjej :) /Erik |
|
|
ähh.... Gör som jag har gjort, smäll dit en fet ///BMWPower.nu streamer i framrutan... Någon här måste ju ha sett mig eller? |
|
|
Haha. =DD Har du råd att INTE köra Tyskt? Länk |
|
|
Det finns för många BMW:ar för att det ska gå och hälsa på varandra. Dessutom är inte BMW något speciellt entusiastmärke utan det är till stor del "vanligt" folk som äger en BMW. Har även en Alfa Romeo och där är gemenskapen starkare. De flesta som har köpt en Alfa är nog en aning skruvade och den gemensamma nämnaren gör sammanhållningen stark... Alfister brukar hälsa på varandra i trafiken. Fast det går ju inte tretton Alfor på ett dussin i trafiken precis. |
|
|
I Norrbotten och speciellt här i Kiruna funkar det nog (finns så lite BMW...)...Tror jag ska börja med det när jag har tagit körkortet :)! Så var beredd att hälsa tillbaka!:P Länk Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
Boppers_ |
///eriksson jag hälsar iallafall tillbaka:) |
|
Ja det tror jag nog..Lär väl bli ett evigt viftande när vi är ute och snurrar ;)...Fast jag glömde hälsa på en vit E30 nyss. Jag såg att han kollade men... Länk Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
|
NOLL7NOLL: Om du kommer i närheten här lovar jag å hälsa :D Tror du fattade vad jag menade. Självklart vill man synas lite. Frågan är bara hur mycket. Skall själv styla bilen lite mer så den blir som jag vill ha den. Och är som dig, 24 |
|
NOLL7NOLL |
Eivind: Låter bra... :) |
Linus85 |
Lovar att hälsa tillbaka, kör en svart e-36a i Luleå. /MVH Linus |
-BeeMWe- |
I Uppsala drar man kanske inte upp handen direkt men möter man en BMW glor båda som fan hehe. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.