|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag ska ner till tyskland och hämta en 528i -97 nu i den kommande veckan. Hoppas jag inte postar i fel forum nu bara :) Ägaren till bilen säger att den är sänkt 40mm med H&R fjädrar. Vad jag kan se på bilderna jag har fått så bedömmer jag att den inte är sänkt, vad har ni för uppfattning om detta ? Länk "Att styla en volvo är som att sminka en gris" | |
|
Den ser inte sänkt ut, mycket luft där framme. Men det kan ju kanske vara gamla bilder. Sänkningen kan ju vara monterad efteråt. |
|
|
Dom senaste bilderna var nytagna för någon dag sen. Lägger man till 40mm på bilen som den ser ut nu så blir det ju en jeep av det hela :) "Att styla en volvo är som att sminka en gris" |
|
|
På bilderna är den inte sänkt 40mm. /Wille |
|
| Bilen på bilderna är inte sänkt någonting. Men är det verkligen en -97 på bilderna? Väldigt fräsch och alla -01 faceliftattributen. Men en del gör ju allt för att bilen skall se ny ut. | |
|
Bilen är en -97a. Faceliftad pga att den har varigt krockad i fronten, huv samt front är bytt på den. Krocken var inte allvarlig nog för att airbagarna skulle lösa. Reparerat på bmw med orginaldelar ( nuvarande ägare har kvitto på det ). "Att styla en volvo är som att sminka en gris" |
|
|
Kan du lita på krocken var så "liten", kolla upp vad kalaset gick på och reparera så får du en liten vink om hur kraftig smällen var..han vill ju sälja bilen så honom går det inte att lita på...bara några tips.. |
|
|
Enligt säljaren så gick reparationen och faceliften på 3800 euro. Han har kvitto på det så jag förutsätter att smällen inte var så farlig. Låter summan 3800 euro som en rimlig kostnad för det ? huv, facelift , lackering och arbete ? "Att styla en volvo är som att sminka en gris" |
|
| Ok men sänkt är den ändå inte. 3800 låter väl rimligt för en liten smäll och den är ju faceliftad bak oxå | |
| kan det inte va så att han har lagt ut en bild på en annan bil då ? | |
|
nja jag tror jag har hittat förklaringen. det står såhär i ett mail jag har fått av honom. "auf Wunsch mit 40mm H&R Federn für Vorderachse" tydligen så betyder det att han har en sats med fjädrar som medföljer, inte nödvändigtvis att det är monterat. Har jag fel ? Min tyska är obefintlig, men googles översättning till engelska funkar rätt ok :) "Att styla en volvo är som att sminka en gris" |
|
|
Japp, riktigt! "om du önskar..." /Wille |
|
| Bilen var riktigt snygg iallafall, men en sänkning är ju ett "måste" | |
|
Hrmm Min bli är sänkt minst 40mm, den är olik denna....men så har jag inget underede kvar heller. |
|
|
Tack för era svar, det uppskattas väldigt mycket. Bilen kommer att sänkas så fort den är hemma :) Jag ska försöka få reda på vad ett M-Chassi egentligen innehåller och om det går att eftermontera. Vad jag har förstått så innehåller M-chassit bla nivåreglering.. det är denna bilen utrustad med så förhoppningsvis så går det att lösa. återigen tack för alla era svar. Det kommer bli en ära att göra er sällskap i klubben :) "Att styla en volvo är som att sminka en gris" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.