|
|
|
|---|---|
|
Idag var jag och kollade på en 528 och den hade lite skumma saker för sig i bromsarna. Dels tändes ABS-lampan ibland efter första ivägkörningen, löstes med att slå av och på tändningen lite snabbt...Dessutom jobbade ABS:en ibland vid inbromsning (lugn bromsning). Utöver detta så tändes bromsvarningslampan vid inbromsning. Vad jag läst i tidigare inlägg så verkar detta vara två skilda problem, ABS & att bromsvarningslampan tänds. Jag förutsätter att besiktningen aldrig godkänner ett sånt bromsbeteende. ABS-funktionen bör väl gå att koppla ur på något vis så att de inte bryr sig? Men hur är det med bromslampan? Trasig "Bomb"? | |
|
....följdfråga Går det att koppla ur ABS:en på något enkelt vis så att den slutar bråka vid småinbromsningar och att lampan förblir släckt? (inför besiktning) |
|
| Ta bort säkringen till ABS:en så funkar de so vanliga bromsar. | |
| Ok, men vilken säkring är det? Det står varken i instruktionsboken eller på säkringslocket......om ABS nu inte heter något helknäppt på tyska | |
|
Hej... Tar man bort säkringen så antar jag att ABS lampan slocknar också,vid besiktning ska den lysa när man slår på tändningen och slockna när motorn startats...fast ABS lampan kan väl kopplas till oljetryckslampan eller annan lampa med samma tänd/släck förlopp........ MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.